tollarbus

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Monica Englund - 9 mars 2015 18:12

En mycket positiv vecka har passerat:-) i tisdags var det dags för lydnadskurs med Busan o gissa om det var kul :-))
Massa trevliga människor och hundar o rolig positiv träning precis vad vi behöver. Massor med tips och triks vi börjat använda o jag ser resultat främst på Busans vilja att jobba som jag vill :-)
Ett eller två små pass med klossträning o andra position övningar varje dag o vi har roligt istället för att bygga frustration.

Omvänt lockande är så mycket mer användbart än jag någonsin kunnat ana :-) tror jag smilade mig igenom timmarna på kurs så mycket som jag lärde mig på ett tillfälle lyckades jag inte lära på hela lydnadskursen Tolla o jag gick...Den var inte hälften så rolig heller!

Långa promenader och några gå/lunka/jogga rundor har vi fått till också,riktigt taggad på att motionera mig själv också :-)

I lördags for vi till Vadstena och lyssnade på Eva Marie Weregårds föreläsning i tävlingspsykologi,så jäkla bra. Det kom i precis rätt tid för mig,välbehövligt och jag kunde ta till mig en hel del. Vilken härlig människa man fick tänka till lite skratta och få aha upplevelser på löpande band.

Måste själv komma ihåg en sak,har hört så många gånger att jag haft tur när jag tävlat med hundarna,men 4 mästarklass rally på 2 dar med båda hundarna och 3 gk rundor. Busan var inte ens startklar igentligen men fixade 3 rundor,det var inte bara tur... Skulle sagt som Ingemar stenmark
- Konstigt ju mer vi tränar ju mer tur har vi :-)
Så är det ju....
Veckan avslutades med söndagsmotion i glanskogen med hundar och matte jagandes bättre tid på 5 km :-)
Känner mig rätt stark faktiskt!!

Idag efter 10 timmars arbete blev det lydnadsträning på tomten. Platsliggning fotgående fjärr och skratt och bus :-)

Gäller att behålla känslan av att vara rätt okey stark och ibland faktiskt ganska bra

Ovido - Quiz & Flashcards