tollarbus

Alla inlägg under februari 2011

Av Monica Englund - 26 februari 2011 16:28

Nu var det läääänge sedan jag bloggade inte meningen att dröja så men ibland hinner man inte o andra dagar orkar man inte............


Vi har gjort både ditten o datten men mest tränat på småsaker inomhus för vi är måttligt roade av snö o kyla  längtar efter våren..


Busan är skendräktig och på uruselt humör mot Tolla tur för Busan att Tolla är snäll som en    och bara går undan o lämnar banningarna åt matte.


I lördags var vi på tollarträff i Boxholm i en alldeles förträfflig inomhuslokal med konstgräs  gud var skönt.


Tolla fick träna rutan,inkallning m ställande,apportering och hopp och en platsliggning som jag tror var ljudlös(tollaren bredvid lär nåt hemskt) och låg kvar jättefint   


Busan fick tråna ruta hopp o apport också men mest av allt linförighet och passivitet så en plats med mig på kort avstånd i 3 min,gick kanon  


Dit vill jag gärna flera gånger synd det blir så långt att åka bara  


Vi har även varit på apporteringsträning hos http://andrummets.se/  med Busan,det behöver vi. Nytänk där vi kört fast och träning med lite mera okända människor och hundar.


Så är det skott träning i massor,Busan är verkligen berörd efter nyåret (hatar smällare) men inte värre än att vi ska lösa det  


I morgon blir det sökträning,först markeringsövningar med Busan sedan "storsök" m Tolla. Lite jobbigt att jag bara får köra den ena när vi tränar med bruksan men bara att gilla läget  för vi hinner inte om alla ska köra alla sina hundar utan en var är rättvist  


Har inte fotat något speciellt nu så för att lägga in någonting så här i första bloggen får det bli något gammalt,få se vad vi ska hitta på

    

      


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards