tollarbus

Alla inlägg under december 2012

Av Monica Englund - 30 december 2012 15:33

Ja snart är året till ända o ett nytt tar vid 2012 var året jag provade rallylydnad o blev 'såld' :)
Tolla fick titeln i både nybörjare o fortsättningsklassen o tycker det är superroligt hon blev bättre o bättre på plan attityden på vår sista tävling var näst intill perfekt o vi hamnade på en tredje placering:)
Busan är duktig på momenten men vi håller inte riktigt måttet i fortsättningsklassen men har varit snubblande nära godkända på flera tävlingar men vi har endast fått ett godkänt där men titeln i nybörjare den har vi ju :)
Annars har tolla o jag startat lydnads 2 ett par gånger men mina nerver ställer till det o hon blir då planens clown så det lade vi på is i våras.

Annars har året tyvärr varit lite jobbigt o jag inte mått riktigt bra o gör det tyvärr inte nu heller,om jag bara visste vad som är tokigt ja högt blodtryck förstås men det ska väl inte förstöra orken iallafall,yrsel visst men är knäckande att bli orkeslös o ha migrän var o varannan dag:(


Nä nu ser vi framåt o det blir rallyn vi satsar på i år med men tänker börja med lydnaden igen i vår men där får jag se hur vi gör. Söket skulle jag vilja fortsätta med men eftersom jag inte har plats i någon grupp längre så är det inte så lätt. Viltspåret kommer vi att ha som aktivering iallafall o om det passar kanske en tävling eller två:)
Men viktigast av allt ska vi ha roligt Tolla Busan o jag:)


Gott nytt år på er :-)

Av Monica Englund - 18 december 2012 13:09

En hemsk blandning i vädret ?snön kom givetvis under min lokperiod på jobbet o det slet på axlar o rygg,det är tungt att växla i snö o sopa o ösa snö hela tiden. Men hundarna gillar att springa i nysnön?. Mycket inomhusträning med lite 'pill' har det blivit,välbehövligt ja men nu längtar vi efter träning i grupp igen men det får nog vänta till efter nyåret.

Ovido - Quiz & Flashcards