tollarbus

Alla inlägg under mars 2011

Av Monica Englund - 30 mars 2011 22:55

Ja idag har vi njutit av solen på förmiddagen med en promenad o kameran i sällskap

                     Vild vårjakt i skogen                        Snacka om uppnosad Bushund                                      Solande Busan    

Det var vilda hundar men plötsligt kom en gammal spanielkille med matte och jag som har en löpande Tolla  de blev jättekära båda två och dagen fick avslutas med Tolla i koppel till bilen....


Nu sitter jag på jobbet inkallad för nattskift istället för en sjukling,gissa om man är trött o längtar efter sängen   Ja så det är ytterligare en frivecka som jag varit på jobbet,undrar när min första lediga för året kommer  


                     God natt   


Av Monica Englund - 17 mars 2011 21:03

Ja precis så är det o det måste man komma ihåg  


Jag har precis kommit hem från apporteringskursen o varit med om något riktigt kul  Busan har apporterat riktigt fiint  

Tillomed dubbelmarkeringar  och hemligheten är ju att Tolla är som hon o Busan är INTE likadan   JAG måste komma ihåg det,ja igentligen låter det konstigt kanske men de är så himla olika så det är inte klokt och visst har jag gjort skillnad i det mesta i inlärningen men körde fast med apporteringen och behövde hjälp det har jag fått och gåtan är löst nu gäller det "bara" att klara av det.Men Marie o Håkan lär tjata på mig ett par gånger till o då kanske det har fastnat


Sträck på dig,ljus röst nu,tyyyst,tjata inte på henne,låt henne lösa det själv.. ja många fraser o meningar snurrar i huvudet nu och ska fastna men ikväll är jag bara glad o suger på karamellen att Busan och jag VI KAN  


I lördags var vi o körde sök med bruksan o valet föll på Tolla för vi tävlar apell i maj o måste rullträna,hon skötte sig bra trots att hon börjat löpa då   och snön var väldigt tung.


Skott tränat har vi med och det går mycket bättre även om det är mycket träning kvar  


Tolla fick även ett par markeringar med apportkastaren och fixar det utmärkt,askul  men hon måste passivitetsträna med skott


Vi har kört sök med vårat träningsgäng och både Busan och Tolla skötte sig bra då så har vi apporterat med gänget och Tolla fick ett sök,gick alla tiders.Busan fick avlämningsträning och det gick bra men inte som idag  


Så tränat har vi gjort även om vi inte bloggat  


Av Monica Englund - 9 mars 2011 12:40

Så här kommer en radda från dagens bus med Max Pepsi Tolla o Busan

                   


Tack Anna o hundarna för sällskapet idag    

Av Monica Englund - 8 mars 2011 21:02

Ja det var vad vi hittade på SKKs hemsida om Busans röntgen  så nu pustar vi ut och njuter av att det är helt normalt  

Men tänk så himla fort det går röntgen i torsdags morse o redan tisd morgon finns resultatet,såå himla skönt att slippa vänta

En trött Busan i soffhörn så himla mysigt    

Av Monica Englund - 6 mars 2011 19:03

Men inte har vi kunnat njuta av den  för jag har jobbat hela helgen....

Min vanliga tur  men nu är det frivecka och jag hoppas verkligen att vi får sol då med.

Denna vecka har vi skott tränat ett par gånger och så var vi på höftledsröntgen i torsdags och väntar otåligt på svaret,lite nervöst...


Busan har varit väldigt lös i magen efteråt men är nu bättre som tur är  


Nu blir det kaffe och tv   

Ovido - Quiz & Flashcards