tollarbus

Alla inlägg under april 2013

Av Monica Englund - 22 april 2013 14:06

Även om det är bloggtorka...............


Tolla fortsätter sin rehab med gott resultat:-) hon har alltid varit en fartig hund men är nu etter värre  mera busig igen travar gärna på promenaden och vi har fått upp rörligheten i henne rätt mycket och hela hållningen bättre.


Förra veckan på tredje tillfället på sim fick vi göra uppkörningen för körkortet och i morgon ska jag för första gången simma båda hundarna  det kommer nog fröken Bus gilla tror jag.


Vi tränar på mycket rallymoment och på höger sida,Tolla är riktigt duktig och Busan har faktiskt poletten nästan ramlat ner på.


När snön försvann gick vi ut och körde uppletande och jag har två taggade hundar där och vilka näsor. Busan måste jag få lite hyfs i bara så kommer det gå kanoners,hon har ju tyvärr en liten förmåga att byta föremål,men det jobbar vi på. Annars är det uthålligheten vi behöver träna.


12maj är det dags att tävla rally fortsättning för Busan och avancerad för Tolla. Sen är det 2 eller 4 tävlingar till innan sommaren men vi får se om jag går upp i avancerad med Busan eller inte,kanske skulle tävla i fortsättning bara för att få våran "bubbla" att bli bättre först??? en det får vi se hur vi gör.


På onsdag morgon ska jag dock lämna hundarna några dagar och åka till London,ska ju bli roligt men barnen och hundar är hemma,hoppas de fixar det ordentligt kan inte säga annat än att jag är orolig... Men söndag kväll är vi hemma igen!!!!!!!!!


Nä ni nu ska tvättas packas städas gosas hund och mycket annat för har ju massor att göra................

Ovido - Quiz & Flashcards