tollarbus

Alla inlägg under april 2016

Av Monica Englund - 16 april 2016 08:39

Vilka härliga dagar :-) fåglarna kvittrar o solen lyser o jag är ute o svettas med Busans hjälp så ofta vi kan. Någon gång i veckan träffar vi ju Pernilla Kirra o Doris o kör så det ryker (om mig iallafall) härligt :-). Gå snabbt,jogga o gå i oländig terräng ibland har jag Kirra i drag o får hålla emot rätt duktigt. Minst en gång i veckan kör jag själv gå jogg o springa så fort jag kan(mitt fort är väl som en snigel i jordnötssmör) i intervaller o numera har jag Busan kopplad i dragsele o hon har faktiskt lite motstånd i kopplet åxå :-) Trodde inte det skulle gå i höstas men trägen vinner :-)
Igår träffade vi P o vovs gick en promenad med alla vovvar först runt en liten sjö så åkte vi vidare för att cykla med Kirra o Busan o hej vad det gick bra :-)
Busan är skittaggad o skriker på mig ända till vi kommer iväg,blev lite strul med cykeln som kedjan hoppade på men fixade till det så mötte vi en häst o tyckte det var bäst vi gick förbi dem eftersom B var övertaggad sen jäklar kämpade hon. Busan brukar sällan galoppera men nu gjorde hon det länge :-) rundan blev inte så lång utan ungefär 6,5 km men vad hon kan :-) vi var iallafall uppe i 23 km/tim,känns bra eftersom vi inte har kört så öppet förut,har ju bara haft henne i drag till o från skogen o då har hon valt att springa vid sidan sen har hon varit lös i skogen o på stigar kan ju inte jag cykla så fort.
Den här sommaren ska jag o B träna så kanske vi provar att starta ett motionslopp till hösten,vore kul :-)

Det är iallafall sjukt kul att känna hur mycket bättre kondis man får även som 40 plussare o jag som alltid avskytt att jogga,jag älskar det nu!!!

Tänk så livet kan ändra sig :-))

Skapa flashcards