tollarbus

Alla inlägg under augusti 2016

Av Monica Englund - 25 augusti 2016 21:39

Tolla blev sämre igen,kissade blod ännu en gång :-( fel antibiotika!! Men idag fick vi nytt så nu ska det bli bra!!
Gick en promenad m P o vovs idag o lånade Kirras valpkärra till Tolla som såg ut att trivas :-))

Av Monica Englund - 20 augusti 2016 19:41

2 dagar irad hos vetrinär resulterar i tom plånbok men en hund på bättringsvägen :-)
Hittades endast en urinvägsinfektion men en rätt allvarlig sådan. Odling tagen men fick medicin i väntan på svar,hoppas det blev tätt medecin ändå.. Hon mår iallafall mycket bättre och vill vara med lite igen,så himla skönt. Blev så rädd o orolig för henne, är så rädd att förlora henne nu men dagen kommer ju oundvikligen närmare :-( men vill mysa med henne läääänge till...
Igår var Busan o jag o körde drag ihop med Pernilla som vanligt så kom Sara med sin kelpie med, skitroligt.
Skitiga med stora leenden efteråt o Busan vad hon kan springa den lilla o mesta dels de 4 km låg hon på o drog. Lite tekniska problem först gjorde att de andra kom iväg före oss men jävlar vad hon sprang sedan o vad jag fick trampa på :-) så jäkla kul :-)

Idag har jag känt mig låg o tråkig o inte haft någon som helst ork, bajs helt enkelt.. Men imorgonbitti då jäklar ska jag o B ut i skogen igen. Ja nån löpare lär jag väl aldrig bli men jag gör så gott jag kan o tycker det är sjukt roligt, det är det viktigaste :-)

Nu blire filmkväll alldeles ensam,eller ihop med mina tollarflickor förståss :-)

Av Monica Englund - 17 augusti 2016 17:29

Katastrof morgon,Tolla kissar blod :-( ringer Norsholm, tårarna rinner o bokar en tid.
Urinprov visar blod, bakterier o mycket vita blodkroppar..... Fortsättning följer imorgon fm efter nytt besök med mera urinprov ytterligare kontroll med ultraljud och förmodligen blodprov åxå... Lilla stumpan, är så orolig :-(.....

Ovido - Quiz & Flashcards