tollarbus

Alla inlägg under februari 2013

Av Monica Englund - 25 februari 2013 06:38

O nu har datorn varit helt knäpp så den långa varianten får utebli men den korta ska ni få...


Katrineholm rallylydnad avanceradpremiär men Tolla och Busan i fortsättningsklassen.

12,30 banvandring i avancerad 12,45 banvandring fortsättning start nr 2 i fortsättning och 17 i avancerad.

Jag var allmänt snurrig och toknervös Busan ofocuserad som vanligt och den fina känslan med henne lyste med sin frånvaro


På protpkollet       1p nos 3p ff x 2   alltså 93p    Snygg bakdelskontroll


Det var mycket snälla poäng tycker jag o vi kan ju såå mycket bättre....



Snabb omladdning ut med Busan i bilen värma upp Tolla med läggande under gång sidbyten 360g höger på höger sida och så jävla nerös..... Honnören var sittande på höger sida och vi som inte tränat honören alls nästan.

Jag glömde mitt i alla nerver att min hund inte är hundra färdig för klassen och sista träningarna har hon varit ofocuserad och splittrad,men här kommer det..

skylr 3 sitt höger sitt blev -10 JAG min idiot tog ju ett steg

skylt 10 sitt ett steg höger sitt   Tolla följde inte med i steget och det blev -10

skylt 13 helt om från varandra ja det blev pos -3 o bris -3 (det var snällt)

skylt 15 vägran   Eftersom frestelsen var framför och hon redan vid skylt nr 2 hade vindat in den höll jag henne tillbaka lite för mycket och det blev vägran

Kommentar fint läggande fint flyt o följsamhet


69 poäng och jo jag är nöjd MEN JAG MIN IDIOT hade jag hållt ordning på fötterna vid skylt 3 hade vi varit godkända.....

MEN Tolla var med mig och jätteduktig på höger sida o högersnurren på höger som vi tränat på så länge o varit så svårt det funkade ju:-)


Vet inte när vi tävlar igen men det blir inte i ridhus för den där jäkla sanden är hemsk......
   
  

Av Monica Englund - 9 februari 2013 09:32

Var en med lite sol och kamera  tyvärr för lite sol så bara ett fåtal bilder blev okey  

     

Önskar dock det vädret tillbaka för nu snöar det o blåser smådjävlar  men ut på promenad ska vi straxt  

Av Monica Englund - 1 februari 2013 08:25

Jo tagit mig vatten över huvudet det har jag gjort.................


Anmält Tolla till avancerad rally 24/2 och vi är inte i närheten av färdiga  Var ju sjuk när vi hade årets första rallyträning och provade bana först i onsdags med en tokstressad Tolla som varit i vila i 14 dagar och INGENTING funkade  

Men men nu filar vi småstunder varja dag i köket på höger potioner och momenten på höger sida. Backa funkar sådär för hon vill gärna sätta ner rumpan när jag sätter ihop fötterna annars backar hon okey men i banan funkade det ju inte alls  


Busan tävlar ju fortsättningsklassen samma dag och jag bara hoppas de INTE har fortsättning o avancerad samtidig för då är vi rökta JAG fixar inte det ännu............

Skapa flashcards