tollarbus

Alla inlägg under april 2015

Av Monica Englund - 30 april 2015 23:27

I flera dagar o dagarna knallar på :-)
Onsdagen startades tidigt med att sparka iväg barn följt av 2.6 km prom med båda hundarna och sen 5 km jogg/powerwalk med Busan o satan vad tungt det var.
Hem o vila pyssla med tvätt o grejer fortsätta med matlagning o annat skojigt hemmapyssel :-)
Sen drog B o jag iväg på lydnadsträning o slipade på formen till söndag...
Lite att tänka på
1 matte måste vara tydlig och bestämd annars gör B fel
2 ganska högt tempo i fotgåendet annars tvekar B
3 släpp all prestige vi måste hitta rutiner
4 have som fun :-)

Träna på
Korta roliga fotgåenden
Stadga i inkallning
Stanna kvar när matte går ifrån i platsen
Leka med apporten

Börjar känna mig ganska strukturerad i träningen men är rädd att jag glömt något,börjar bli nervös.....

Denna dagen startade vi på bruksa med P o flock,alltid lika trevligt:-)

Lite komendering fick vi o många bra synpunkter på träningen :-)
Kirra fick träna hopp o jäklar vad hon hoppar högt. Tog ett par bilder i solen men inte hunnit lägga in dem....

Handla mat o hem o greja lite

Övningsköra med Linus sen hem o baka massa muffins till morgondagens rallytävling och fläta två långa fleeceflätor till prisbordet :-)

Slappat till en film o nu ska jag SOVA zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Av Monica Englund - 25 april 2015 18:45

Japp,båtresa till Tallin med familj o vänner blev det,många dråpliga grejer på vägen som gör att vi kommer minnas den lääääänge.
Många skratt god mat o så en del dricka,för somliga lite mycket kanske så det gör ont i håret ännu!

Tolla o Busan blev hos bästa Pernilla o har promenerat,apporterat o haft det bra,fått göra vad deras egna hundar inte gör,sova i sängen. De är lika trötta som vi tror jag!

I morgonbitti blir det tårtbakning o sen födelsedagsfika klockan 3,hoppas en orkar vispa ihop nåt till dess:-)

Veckan kommer kantas av lydnadsträning och konditionträning :-)
Najs :-)

Av Monica Englund - 21 april 2015 22:52

Japp stack till klubben o tog del av himla rolig träning med bra folk :-)

Platsliggning otydlig matte när hon gick ifrån så B följde med MEN gör om gör rätt och hon låg lungt i 3 minuter

Tandvisning check
Fotgående helt okey,svävar ut lite lite ofokuserad men en 7a så check
Lägganden under gång check
Inkallning - tjuvstart
Ställande check men tänk på ordet
Apportering check
Hopp check

Så jäkla glad jag är :-)))

Träna positionen Ingångar plats o stadga ordentligt så ska det kunna gå helt ok :-))

Av Monica Englund - 12 april 2015 22:21

Anmälde Busan och mig till hundlöpet 10 maj och lydnadspremiär blir den 3 maj och ytterligare 3 anmälda o betalda så ingen återvändo,bara att träna :-))

Fokus till tävling på attityd rutiner och ha roligt,ska verkligen försöka glömma allt vad prestationsångest innebär men lättare sagt än gjort när man väl står där på startlinjen!!

När anmälningarna var gjorda gick jag ut och testade lite,min dumma höna att jag inte gjorde det innan... Men höna kan jag väl vara då:-)

Behöver nu tävlingslydnadskurs ordentligt och startar operation lk 1 träning i morgon bitti för idag var det löpträning.. Blir nästan lite fnittrig åt mig själv,har väl blivit heltossig..
Anmälde oss till jogga klassen men borde nog tagit walking men men hinner ju träna lite till men tror inte mitt mål att jogga hela 5 km kommer klaras.. Men va fan,vi gör vad vi kan o jag kommer le o vara glad :-))

Av Monica Englund - 10 april 2015 23:13

Just nu är jag lite ledsen,vill så gärna tävla suget har verkligen satt in men ingenting går som jag hoppas..
Hade velat starta Tolla i rallyn bara för att hon tycker det är roligt men törs inte :-(
Har man gett ett löfte att hålla sig undan får man väl försöka hålla det o skulle inte klara att göra annat ännu!
Eftersom jag faktiskt börjat må rätt bra och mina hundar trivs med mig ska jag inte förstöra det själv så ursprungsplanen ingen rally får stå sig...
Måste däremot se till att anmäla till hundlöpet och hitta var o när Busan o jag ska starta vår lydnads 'karriär' men det får vänta till maj nångång,efter hundlöpet! Först ska hon löpa färdigt och vi åka till Tallin o fira gubben då vovvarna får vara hos Pernilla och vovvar :-) så himla skönt att slippa fixa med hundpensionat,vet inte om jag hade klarat det,mycket ångestfylld var jag när jag tänkte på det. Många långa timmar har spenderats funderande på vad som hände med min Ove när han var där ett par dagar,om jag ändå fått vetat vad som hänt där :-( trots det snart gått 8 år sen är det väldigt smärtsamt för mig,saknar honom så otroligt mycket :-(
Nåja nu får mina älsklingar vara hos någon som tar hand om dem på bästa sätt :-) och vi kan koppla av med gott samvete :-)

I morgon ska vi bjuda svärfar o svärmor på middag så finns mycket att göra men kvällen ska det tränas lydnad med B :-) söndag morgon ska vi jogga 5 km o så mera lydnad och nåt mindre roligt....måste städa....

Av Monica Englund - 7 april 2015 08:28

Påskhelg,jo det har det ju varit men ledig endast måndagen... Men har tjänat pengar istället för att äta godis :-)).

Däremot fick vi dåliga nyheter som påminner om att man ska vara rädd om sig och ta vara på livet när man lever!! En närstående har fått diagnos benmärgscancer :-( så ledsamt. Man vet aldrig hur snabbt livet vänder. Fyy stackarn vi håller alla tummar att det vänder och han får åtminstone må någorlunda bra igen.

Måndagen tillbringade jag på bruksa för att titta på lydnadstävling :-) välinvesterad ledig dag! Mycket trevliga människor och duktiga ekipage som inspirerar :-)
Skit att mina vovvar löper så de fick vara i bilen och vi åkte bort en sväng för att kissa några gånger.
Dags att anmäla Busan så vi steppar upp träningen ordentligt :-)

Av Monica Englund - 2 april 2015 18:37

Lite styrigt när matte bestämde sig för att göra en påskmiddag:-))

Busan tycker inte om mössan,ser ut som den väger bly nästan :)

Uppnosig Busan o Tolla håller fortfarande masken

Matte kolla mössan är på backen?!?!?

Slutligen fick denna bli bra :-)))

Ovido - Quiz & Flashcards