tollarbus

Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Ödets ironi!

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!!
Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möter man smältvattnet från frysen som gått sönder,bilen går inte genom besiktningen eller så dimper nån stor räkning ner och vips står man där på noll eller ännu värre på minus igen...
Vägrar att få det så igen samtidigt längtar jag ihjäl mig efter ett nytt kök o vill så gärna gå lös o bara riva bort det gamla fula blä köket! Men mitt kommande kök blir en dyr historia så den måste vänta o då borde vi köpa ny spis fläkt och diskmaskin(hand diskat i 3 månader o med 5 i familjen suger det) spisen är plattorna tokiga på,de lever sitt eget liv,ibland är 12 medelvarm ibland hett så ställer man den på 2 o det fräser som en svetslåga i pannan grr blir tokig ibland! Fläkten görs ren så gott som varje vecka men suger inte ut mer för det,men vill inte köpa nytt till mitt gamla skitkök...

I december blev lillpojken 18 år så nu har vi inga småungar mer o nu skulle vi ha mera tid för eget fritidsintresse o lite trevligt umgänge med vänner men då blir det mer än någonsin med svärföräldrarna som är gamla! Gubben pratar mer med hemtjänsten o sjukvårdspersonal om sina föräldrar än med mig just nu! O det är självklart vi gör allt vi kan för dem men lite ödets ironi kanske :-)
Mitt i allihopa går vi o blir sjuka åxå ,Åå vad jag ogillar att ligga o lata mig på det viset,men vad gör man när man inget kan göra! Idag blev jag alldeles lycklig i kroppen av att få gå en promenad med vovvarna efter 5 dagar instängd i huset,gick o smålog hela vägen trots hostattacker och flåsande :-)

Nåja vi har verkligen inga problem med sysselsättning på fritiden i det här hushållet :-))

Kvällen tillbringades dessutom idag till viss del vid symaskinen tillverkandes reflexväst till vovve :-)
O nu äre verkligen hög tid att snarka lite :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Av Monica Englund - 15 november 2016 20:53


Ja precis som det står tid för oss :-) mig Tolla o Busan! Tolla är läkt o världen charmigaste o härligaste Tolla är tillbaka,är så jag blir lyckligt tårögd ibland! Ett sånt tillfälle var idag när vi var o rehabsimmade, hon simmar 3+5+5+6 minuter o...

Skapa flashcards