tollarbus

Alla inlägg under november 2013

Av Monica Englund - 22 november 2013 22:07

Haft en härlig dag när jag "kvitterade ut" min födelsedagspresent av en kamrat   


1.5 timmes träning på trofasthund och Caroline Svärd    Ringer det ingen klocka så är det vår första Svenska mästare i Rallylydnad....

Det blev 3 intressanta timmar(min 1.5 först o Cattis 1.5 sedan)med träning och mycket dividerande kring rallyn framförallt och hundträning i allmänhet.


Jag har ju problem med focus hos mina hundar men framförallt Busan där har jag ett par intressanta metoder att prova.


Tolla har ökat kollosalt i pip och stress vilket ger oss många onödiga poängavdrag i stadgemomenten framförallt och där har jag lagt focus på vardagslydnaden och stadga/passivitet och har fått ett hett tips väl värt att prova.


Men mest av allt är det ju jag och mina nerver som behöver träning och vägledning för att vi ska närma oss hundrapoängarna.


Men en helt otroligt rolig present som jag har stor nytta av och uppskattar hemskt mycket


TACK vännen  

Ovido - Quiz & Flashcards