tollarbus

Alla inlägg under november 2016

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-)
I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit åxå. De tog en odling men förhoppningsvis växer den ej o vi slipper antibiotika men det återkommer de om imorgon.

Men Tolla o jag slöt en pakt,hon har blivit så vetrinärrädd o tror nog jag ska lämna henne där så vi bestämde inga mera knivar o grejer,nu njuter vi av varandra så länge vi kan o blir hon dålig är hon lovad att få somna.... Tårarna rinner redan, kommer inte stå ut med det när dagen kommer men det ska dröja länge än... Hoppas jag

Av Monica Englund - 15 november 2016 20:53

Ja precis som det står tid för oss :-) mig Tolla o Busan!
Tolla är läkt o världen charmigaste o härligaste Tolla är tillbaka,är så jag blir lyckligt tårögd ibland! Ett sånt tillfälle var idag när vi var o rehabsimmade, hon simmar 3+5+5+6 minuter o är härligt glad o go!
På promenader bjuder hon upp till lek, springer fort o busar mest hela tiden och klarar 4 km promenad utan problem igen,det är så himla härligt låt det fortsätta läääänge :-).

Busan o jag vi är några gånger i veckan ute själva eller ihop med Pernilla o vovs o går snabbt/joggar 6-10 km åt gången, det är helt underbart skönt :-).

Igår promenerade vi med Anna o småvovvarna, de är så himla söta :-).
Men är ju jobbigt för dem med Max,fina Maxen, jag hoppas allt slutar bra med honom efter allt han gått igenom! Blev så påmind om mina egna känslor,beslut o ångest när Tolla varit dålig så vet det är grymt tufft det hela. Det är ju inte bara en hund utan det är deras fina Max det gäller.... Ja alla vi som har djur som vi står nära vet hur det är!!!
Håller tummarna för Max o vi ser fram mot när han åxå kan vara med på promenad igen :-)

Imorgon är mattedag, då blir det kärringarally i ullared :-))

Ovido - Quiz & Flashcards