tollarbus

Alla inlägg under december 2016

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA....
Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl informerat om att fyrverkerier förekommer har jag full förståelse för men kan tycka för vår natur och djur är det ändå rätt onödigt.
Som hundägare till en rädd hund har jag inga som helst problem runt tolvslaget om privatpersoner smäller av lite,men kl 03.00 förra nyårsdagsmorgonen var jag rätt trött på det och önskade hett att få sova en stund eftersom jag dessutom skulle till jobbet vid 5 tiden..
Och allvarligt talat,hur mycket pengar smäller småungar av hur som helst från annandagen till trettondagen med risk för sig själva och andra barn djur och föralldel rädda vuxna!

MEN så läser man lite kommentarer under beskedet på fb att kedjan inte säljer fyrverkerier och vilket trams.... Någon vill förbjuda hundar för de bajsar o ingen plockar upp det! En annan vill förbjuda sprit för det skadar barn! Ännu nåt ljushuvud som tycker nåt annat tramsigt!!

Jag vill säga hejja bauhaus bra ni inte säljer fyrverkerier som nog mest av allt skräpar ner nåt fruktansvärt (vem plockar upp det efter sig?) och kan skrämma vilda djur,tamboskap och sällskapsdjur faktiskt så de i värsta fall dör av chocken. Skada dem som använder dem och sätta eld på allt möjligt.

Tänk om vi människor kunde värna om varandra våra djur och natur och egna och andras egendomar istället för att kasta skit på varandra.

Nu ska jag ut med mina hundar och njuta av naturen och visst plockar jag upp deras bajs och hoppas alla andra gör det åxå så vi slipper trampa i det :-)

Skapa flashcards