tollarbus

Alla inlägg under februari 2012

Av Monica Englund - 23 februari 2012 22:15

                                                  
           MAX


  

                                                  PEPSI

    

                                                  Tokiga BUSAN 

 

                                                  
    BUSAN 

 

                                                  
   MAX 

 

                                       MAX blir jagad av BUSAN

 

                                                  
       MAX 

 

                                                  
BUSAN

Av Monica Englund - 17 februari 2012 20:39

Hade sett fram emot helgen så skönt att vara ledig och kunna gå långpromenad,träna,baka och köra sök....trodde jag ja  


Kommer inte iväg på nåt sök är såå himla besviken nu när jag äntligen skulle komma igång igen på allvar så finns det inte plats,blir för många i gruppen  . Visst förstår jag det MEN man blir ju så otroligt besviken när det inte blir som man så gärna vill och vad det gäller våran träning känns det som jag jobbar i motvind hela tiden. Man vill såå himla mycket men tiden räcker aldrig riktigt till  


Nu ska jag sätta mig i soffan o tycka lite synd om mig själv så får jag väl komma på vad jag ska göra för roligt med hundarna istället synd det kommit så mycket snö bara för uppletande är inte lika roligt då  Men men en riktigt lång promenad ska vi iallafall komma iväg på i morgon bitti......


Ha de gott

Av Monica Englund - 12 februari 2012 16:54

                  - Jag har den,ja jag tar den  

  

                 -Men Tolla den var ju min ju.....

 

                          -YES jag tar den 

   -Men var tog den vägen,fan vilket håll!!!! 

 

                

 

            Synd man stod för nära,en toppenbild kunde det ha blivit....

   

           

Båda vovvarna har nu tassarna fulla med snö......

Av Monica Englund - 11 februari 2012 12:07

Tolla stannade som vanligt i en luktfläck så Busan bjöd på "rucher" fram o tillbaka  

   

                              Tungan ska allt som oftast ut  

 

                          Springa i halvfart är inget för Bus,full rulle ska det vara 

 

           Det obligatoriska fototrädet för barnen när de var små o på besök hos mormor,Tolla ville prova

   

                      Tolla var inte sen att hoppa upp i trädet straxt över metern från backen  Tolla stolla 

                               Ekarna är perfekta för godisgömma  

                    

 

   

     

                           Skit också jag SKA nå upp säger Busan o trälar o trälar,men till sist får hon den  


                                

Av Monica Englund - 10 februari 2012 06:18

Men inte klaga för vi klarade oss mycket bra trots allt tack vare hand och fotvärmare freån engelsson   Mätaren i bilen sa 10 grader kallt när vi kom fram 9,45 men blev nog lite varmare på dagen men kl17 när jag åkte hemmåt visade den detsamma igen.


Vi hade en härlig dag med korvgrillning vid lunchtid mycket skratt och bra träning för hundarna en toppendag alltså  


Så till söket,jag tog Tolla först av mina hon var pigg o alert och började med ett riktigt framslag så gör om gör rätt o blev perfekt.


andra slaget var lite knepig terräng uppför ett berg nerför och uppförigen(kanonbra träning) det löste hon bra


Sen var farten lite lägre på tredje figgen men också uppför ganska ordentligt men det löste hon med.


Ett par omskick på första figgen blev det och ganska mycket nosande i transporterna men det fick jag ta idag för så här efter löp brukar hon vara lite "off" men sökte bra så ska inte klaga men nästa gång får hon inte nosa...



Busan hon som aldrig brukar nosa eller stanna upp var riktigt strulig  är löp närmare än jag anade tro???


Hon fick en nästa fulldjup idag och skulle ta fastrulle på 2 första figgarna men första släppte rullen så den tog vi om och jag provade att vara tyst till jag såg henne då berömde jag försiktigt och hon behöll den då till hon var framme hos mig.


Andra fick jag skicka flera gånger innan hon kom riktigt rätt  knasråttan men till slut gjorde hon det men kom in utan rulle  men men peppa peppa och skicka igen och denna gång har hon rullen i munnen  och får gå på påvis.


Tredje hade jag ju redan innan bestämt var lösrulle och då blev det inget strul  


Att tänka på

Tolla ska jag nästa gång vara tyst när klicket i radion kommer hon springer ju på mitt rop så jag får skita i hur framslagen blir o hålla käften helt enkelt(inte lätt för mig)


Busan ska träna fastrulle nästa gång,kortare skick med focus på rullen och även där en tystare matte tror jag..


Så nästa gång vi kör sök får jag tejpa igen munnen  



Av Monica Englund - 9 februari 2012 06:53

Igår kväll åkte jag på bruksans rallylydnadsträning i Norf ridhus,jusses vad skoj det var:-) Eftersom det var första gången tänkte jag att det var lika bra att bara ta med en hund o valet föll på fröken Bus som har varit väldigt lite i ridhus.

Dagen till ära var det en häst precis innan som tydligen bajsat rejält och det plockades inte upp slltså massor med hästskit i manegen....Bra störning för Busan men kanske lite jobbigt första stunden eftersom inte jag heller har riktigt koll på läget. Har ju småtränat lite med vissa skyltar men inte gått så här riktigt med fortsättnings skyltar också,men vi förenklade vissa och valde att träna inför nybörjarklassen bara.

MEN fy hundan för kopplet,läggande under gång ja då hamnar det mellan hennes ben  och är det tävling är det så det får vara,måste klura på den...

När jag ska ha henne att ställa sig från sitt hoppar hon bort från mig så det blir köksträning

Sättandet framför och "backandet" såg riktigt bra ut   (skönt att säga nåt som var bra)

Men allt blir klurigt när man ska ta det långsamt!!!


Vi hade en kul timma men ångrade att jag inte tog med Tolla också för två hundar hade inte varit några problem att hinna med men nästa onsdag då kör vi igen  


Nu ska vi däremot ut i skogen tyvärr visar tempen 9.5 grader men det ska ju bli varmare så på med dubbla kalsonger en extra flecetröja och dubbla sockor och det viktigaste av allt stoppa ner hand o fotvärmare i väskan för frysa det vill jag inte. Hundarna har fått en extra pläd i bilen och deras täcken ligger med..Då ska vi nog klara en hel dag med sök,tror jag  


Av Monica Englund - 7 februari 2012 18:00

Ja idag har varit en riktigt nervös dag,vår förstfödde har varit på uppkörning för B kortet


AND HE DID IT  


GRATTIS min pojke till ditt körkort det är dig väl unt som du slitit för det  

Ovido - Quiz & Flashcards