tollarbus

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Sök i kyla

Av Monica Englund - 10 februari 2012 06:18

Men inte klaga för vi klarade oss mycket bra trots allt tack vare hand och fotvärmare freån engelsson   Mätaren i bilen sa 10 grader kallt när vi kom fram 9,45 men blev nog lite varmare på dagen men kl17 när jag åkte hemmåt visade den detsamma igen.


Vi hade en härlig dag med korvgrillning vid lunchtid mycket skratt och bra träning för hundarna en toppendag alltså  


Så till söket,jag tog Tolla först av mina hon var pigg o alert och började med ett riktigt framslag så gör om gör rätt o blev perfekt.


andra slaget var lite knepig terräng uppför ett berg nerför och uppförigen(kanonbra träning) det löste hon bra


Sen var farten lite lägre på tredje figgen men också uppför ganska ordentligt men det löste hon med.


Ett par omskick på första figgen blev det och ganska mycket nosande i transporterna men det fick jag ta idag för så här efter löp brukar hon vara lite "off" men sökte bra så ska inte klaga men nästa gång får hon inte nosa...



Busan hon som aldrig brukar nosa eller stanna upp var riktigt strulig  är löp närmare än jag anade tro???


Hon fick en nästa fulldjup idag och skulle ta fastrulle på 2 första figgarna men första släppte rullen så den tog vi om och jag provade att vara tyst till jag såg henne då berömde jag försiktigt och hon behöll den då till hon var framme hos mig.


Andra fick jag skicka flera gånger innan hon kom riktigt rätt  knasråttan men till slut gjorde hon det men kom in utan rulle  men men peppa peppa och skicka igen och denna gång har hon rullen i munnen  och får gå på påvis.


Tredje hade jag ju redan innan bestämt var lösrulle och då blev det inget strul  


Att tänka på

Tolla ska jag nästa gång vara tyst när klicket i radion kommer hon springer ju på mitt rop så jag får skita i hur framslagen blir o hålla käften helt enkelt(inte lätt för mig)


Busan ska träna fastrulle nästa gång,kortare skick med focus på rullen och även där en tystare matte tror jag..


Så nästa gång vi kör sök får jag tejpa igen munnen  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Ovido - Quiz & Flashcards