tollarbus

Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

En liten notis men 12 år senare inte alls glömt!

Av Monica Englund - 16 januari 2015 19:25

Inte en ovanlig liten notis i tidningen men vilka spår det sätter:-(

Jo jag vaknade av golvknarr i vardagsrummet,ropade -Tobbe gå å lägg dig låt katten vara!
Det blev helt tyst,en tung tung tystnad! Linus och jan låg på var sin arm hos mig o sov,kom ingen stans! Roger låg i rummet intill för det blev lite trångt så kunde inte väcka honom. Försökte bara vara tyst tyst!
Hörde nån smög igen skräckslagen ligger jag o törs knappt andas,hör hur han söker igenom allt,vad gör man!
Försöker lissgöra mig från barnen men så ser jag plötsligt en stor skugga mot dörren,en stor människa måste det vara slutar nästan andas ligg stilla o tyst är det enda som går genom mitt huvud. Har jobbat med att ta mig loss från barnen,måste kunna försvara oss! Han tror nog att jag sover igen för han går tillbaka o river i vardagsrummet! Jag hyperventilerar,kan inte tänka klart! Tänk om Tobias inte lever längre,tänk om de gjort honom nåt,jag måste upp NU NU.
Vet inte vart kraft eller mod kommer ifrån men jag tar mig ur sängen men golvet knakar,han hör o rusar utåt ! Förbi mig i dörröppningen men som tur står jag inte ivägen o han är stor. Glömmer ALDRIG hans sätt att springa JAG SKRIKER VRÅLAR. Roger rusar upp katten flyr Tobias o jan vaknar o gråter! Tack gode Gud Tobias var det ingen fara med! Jag kastar mig på telefonen o ringer 112 för första gången i mitt liv med tårarna sprutande hysterisk rädd och berövad på säkerhet i mitt eget hem!
Roger vaknar upp i skogen bara kalsongerna på sig med en hammare i handen!!
De flydde med pengar värdesaker kameror men mest av allt... DE STAL MIN TRYGGHET

 
 
Måna

Måna

22 januari 2015 10:50

Men fy vad hemskt!Krakar till er... Kan tänka mig att det satt sina spår,djupt!Man vill inte ens tänka tanken att okända människor ska komma in i ens hus på det där viset! KRAM till dig.

http://Scaniatrollet

Monica Englund

22 januari 2015 11:19

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Ovido - Quiz & Flashcards