tollarbus

Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Monica Englund - 22 oktober 2015 20:56

Japp ökat på mina turer på cykel i skogen o det är så jäkla kul. Trött som bara den med hög puls och en superlycklig hund som rensar runt mig,gillart :-)
Har provat lite mer att få Busan o dra o det går bättre,var skitkul häromdagen när vi tog cykeln till skogen på en grusväg hon sprang bra snett framför mig,jättefint och vi for förbi både gångare med och utan hund och Busan bara springer,strax efter sista hunden skulle vi vika av till vänster,istället för att sakta in ropade jag vänster vänster o hon vek av så jag fortsatte trampa på :-) så kul det var. Vi avverkade sådär en 7-8 km men givetvis inte bara i koppel utan mestadels lös o då springer hon bakom mig så jag försöker verkligen inte vurpa..

En annan dag var vi på bk o tränade,har så många idéer nu som måste provas och ett par provade vi. Tolla fick följa med när jag ställde upp grejerna och provade låta henne runda konan från långt håll sedan runda konan och ta upp apporten vid den,full rulle in o få kamp som belöning. Sen kom jag på att T skulle få prova nåt helt nytt,skickade henne till konan från långt avstånd,komendering stå o det gick galant,kommenterade henne till rutan som var till vänster om henne o hon sprang dit klockrent :-) o vad stolt jag blev o gav T ett roligt träningspass!!

Busan fick fotgående lägganden inkallning o ställande först,nöjd med vår positiva o roliga träning. Sen fick hon runda konan också men fick bara belöning om hon sprang snabbt o jäklar vad vi fick till det,tänkte använda det för att få fart i inkallning o apportering med den träningen. När apporten kom fram blev det svårare,för då blir det lite busigt(hmm Busan var nog inte vettigaste namnet,men roligaste) så vi filurar o tränar vidare o HAR JÄKLIGT KUL :-)

Så har vi hunnit ta promenad och cykeltur med bästa Pernilla Kirra o Doris Pernilla o Kirra som dessutom var med i drag SM i cykelklassen,de är så duktiga och av 26 stycken kom de in som 14 men av svenska ekipage blev de 12a. Hurra hurra ;-) tänk vad de kan prestera nästa år när Pernilla hunnit träna sig själv som hon vill:-) jätteduktiga :-)
Så härligt att susa fram i skogen på stigarna men jag lyckades tyvärr krascha lite i en sten,men det gick bra jag hoppade av o cykeln höll o ingen hund kom imellan :-))

Mer rolig träning till helgen,även om det blir själv så blir det lajbans :-)

Ovido - Quiz & Flashcards