tollarbus

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Monica Englund - 24 september 2015 18:19

Äntligen fick jag arslet ur vagnen som man brukar säga o tog med mig Busan på cykeltur i skogen,så härligt det var :-)
Nåja,först var det inte jättekul,en vovva som vrålade ut sin lycka o inte kunde kontrollera sig alls så den första kilometern till grusvägen blev lite bökig men gick bra.
När vi kom till grusvägen fick hon springa fort o nästan att hon drog lite:-) såg helt lycklig ut. När vi kom fram till stigen kopplade jag loss o lät henne vara lös för ha en kopplad vovve på en stig som är väldigt brötig o full i snorkla rötter är inte lätt:-).
Lyckades hålla ett snitt på 10 km/tim de ca 5,5 km vi har runt i skogen. Känns rätt okey för bitvis går det inte att cykla och en tokvurpa hann jag med till Busans lycka.
På grusvägen hemåt travade hon vid sidan o såg bara lycklig ut min lilla vovva:-)
Efter en välbehövlig dusch av cykel matte o vovve blev det en välbehövlig powernap innan städningen..

Det var i tisdags det o onsdagen spenderades med ett härligt gäng i ullared o shoppade friskt hund tugg i flera modeller,öronen,en leksak,torkad andfile o mera snask till vovvar. Vinterjacka till matte o strumpor,joggingbyxor,träningsbyxor,T-shirt, mössa o vantar. Underkläder o det till grabbarna doppresent till min systers barnbarn o massa annat roligt :-)
En heldag i glada vänners lag ger energi :-))

Idag däremot skulle jag varit ledig men blev jobba em ändå så blev bara en promenad o lite vittringsbräda innan jobb. Men medan jag åt lunch tittade jag på lite video på Maria brandels blogg o i huvudet finns nu massa vinterträningsideer :-))

Blev inte så farligt fullt i bilen trots allt :-))

Ovido - Quiz & Flashcards