tollarbus

Alla inlägg den 17 september 2015

Av Monica Englund - 17 september 2015 17:57

När jag skulle ut på fm promenad idag ville inte Tolla med,brukar låta henna vara när det är ruggigt o regnar precis som idag,så B o jag knallade iväg!
När vi kom till skogen släppte jag henne och hon springer typ 5 meter o rullar sig lite sen tillbaka till mig och går hos mig stressar o flåsar o släpper mig inte,struntar totalt i haren som hoppar upp framför oss,bara ett par meter till den men hon väntar på vad vi ska göra. Visst lite smickrande att hon tycker om att vara ute med mig men lite frustrerande att hon inte kan snusa lite o springa runt själv också så jag får ropa in henne också.. Nåja nu vare platsen vi tränade idag..

Introducerade externbelöning där och med en extremt bolltokig hund får jag tänka till lite. Lade bollen typ 2 meter från där jag tänkte lägga henne,lade henne lämnade och gick nästan omedelbums tillbaka o belönade när hon var lugn. Nästa gång förlängde jag tiden innan jag vände. Gjorde så några gånger sen såg jag hur hon liksom slappnade av o andades ut när jag stod några meter bort,då fick hon belöningen direkt. Får ha många korta pass med detta för att försöka befästa det ordentligt i lugn o ro.
Tips trix o synpunkter mottages tacksamt :-))

Skapa flashcards