tollarbus

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Monica Englund - 14 september 2015 21:37

Ja frustration över att saker blivit så galet med platsen med Busan :-(.
Det har varit upp och ner sedan vår första lydnadstävling då hon blev rädd och just nu känns hon som ett vrak så fort vi kommer in på bk och det finns folk där :-(.
Jag har lagt henne i skogen vid lekplatser på stigar och vägar tillomed legat lugnt och fint när grannflickan hoppat runt henne och lekt och hon ligger tyst och stilla. Men i lördags när det var rallytävling på klubben åkte vi dit o tränade och platsen bjöd på pip och oro,bestämde omedelbums att avboka söndagens tävling och det blir att träna om platsen för det här går ju inte. Ska nog ge mig på externbelöning,blir ett hästjobb men det ska gå....
Söndagen blev det att susa iväg till skogen istället,lade spår åt dem. Tolla fick ett ca 300 meter med många vinklar och ett bloduppehåll. Hade lagt ost på ett par ställen i spårkärnan för att få henne stabilare där.
Busans spår blev lite kortare o färre vinklar o även där ost på några ställen.

Med spåren lagda åkte vi vidare för promenad och lingonplockning, 5 km o 1 kg lingon senare återvände vi till bilen för att byta till springbyxor och springskor. Tolla fick stanna i bilen o Busan följde med till en backe o där sprang jag nerför vände och gick så fort jag kunde uppför i ca 20 minuter. Tillbaka till bilen och delade en smörgås med vovvarna innan vi tog oss an spåren.

Spåren gick bra men nästa gång blir det mera gotter i spårkärnan.

En härlig dag även om den blev helt annorlunda än jag tänkt mig :-))

Skapa flashcards