tollarbus

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

Hur många tårar finns det :-(

Av Monica Englund - 1 augusti 2015 14:43

Har gråtit o gråtit flera dagar,kan inte sluta. Blir väl inte bättre av att jag mest sitter själv,skickat sms till några vänner när det varit som jobbigast,går ju inte prata i telefon med tårarna strömmande ner för kinderna.
Roger o stora grabben är ju på skogsröjet,pratat med honom på telefon o gråtit förståss. Vet att han också är ledsen men önskar han varit här nu...
Tog ut Busan i skogen igårkväll när Linus o Janne var hos Tolla tänkte apportra med henne,dumt beslut.. Hon har ingen säker apportering så hon busade o bet i den... Mitt fel.... Idag tog jag bollkastaren med istället o hon fick jaga bollar som en tok,hon älskar det o jag förstör inget mellan oss,mycket bättre beslut... Busan behövde det men även jag...
Har även fått i mig lite mat idag,vilket jag inte lyckades med igår..

Linus ska fixa bräda att göra till vittringsträningsbräda det kan ju Tolla få göra också :-)

Igår natt sov ju jag o Tolla i princip ingenting,hon vandrade runt o kunde inte koppla av.. Men inatt sov hon hos mig hela natten,men kl 7.30 ville hon ha mat.. Blev lite afil innan metacam o sen mat... En liten kissrunda med mycket nosade...

Hoppas hoppas att provsvaren kommit på tisdag när återbesöket är,vill ha svar så jag vet... Hatar ovissheten :-(

Inte vackert :-( men det läker helt okey som tur är

Tolla o Janne,de sover ofta ihop :-)

 
 
Ingen bild

Isabelle

1 augusti 2015 22:57

Uss, uss, uss :-( Ja, jag gråter jag med för jag vet hur sjukt hemskt det är att vara i den här situationen :-( Man har dem hos sig och det är guld värt, men man kan ändå inte låta bli att tänka på vad som komma skall.. Innan man fått svar så hinner ju miljoner tankar snurra.. MEN, det finns ju ändå hopp om att de säger att allt var ofarligt och att hon kommer få många år till. Men, oftast så tänker man ju det värsta av någon anledning. Kanske för att försöka skydda sig själv och vara beredd på det värsta så när det istället kommer bra besked så blir man himla lättad och lycklig <3 Hoppas verkligen på att det blir så.. bra och glädjande svar vill vi höra! <3 Kram!

Monica Englund

1 augusti 2015 23:59

Tack!
När jag hämtade Tolla efter operationen sa veterinären så här
- Operationen har gått bra men det ser inte så snällt ut,varken på örat eller ögat. Hittar inga fler knölar på kroppen det är det positiva men är knölar/förändringar i öronen.

Det gnager o gnager i huvudet plus att det känns som Tolla minskar i vikt och känns som hon är så trött..
Men jag har självklart ett litet hopp och en het önskan att det inte är någon fara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Ovido - Quiz & Flashcards