tollarbus

Direktlänk till inlägg 19 juli 2015

För 8 år sedan

Av Monica Englund - 19 juli 2015 18:05

Ja idag för exakt 8 år sedan var den värsta dagen i mitt liv,min älskade ovevove fick somna :-(
Saknar honom fortfarande han var verkligen min allra bästa vän o så himla go o jag önskar han bara inte hade varit så rädd:-(. Hur många gånger jag ifrågasatt mig själv om jag gjorde rätt,det vet jag inte o kommer nog ifrågasätta det resten av livet men kommer till samma svar,det fanns ingen annan utväg.
Det är en stor sorg att låta en till synes frisk hund somna,men så som han mådde i psyket var inte lätt,han var världens godaste o pussigaste med familjen o vi hade fått honom att må bra faktiskt o inte vara så rädd o sen gjorde vi det så fel,lät honom tillbringa en natt på pensionat. Jag lämnade tydliga instruktioner rädd hund som är mycket snäll men inte klarar konfrontationer med andra själv. Promenera ensam eller med äldre tikar o absolut ingen lek med andra okända hundar. Det var inga problem alls utan han skulle gå skogspromenad med tikar sa de och hävdade det när vi hämtade honom,men jag tror inte på det....
Hem kom jag med en skrämd hund i chock, tuggade fragda o darrade när vi skulle promenera. Efter 3 veckor var han fortfarande lika rädd hela tiden gjorde utfall mot allt o kunde inte koncentrera sig på något,han var helt trasig o jag med :-(.
Hade försökt få pensionatet att berätta vad som hänt så jag visste vad jag skulle göra men de hävdade att inget konstigt hänt.
Jag bröt ihop fullständigt av att se honom så,träffade veterinär o i samråd med honom lät jag min vovve somna in endast 2,5 år gammal. Det gör ont o jag önskar jag fick en andra chans med honom idag,han kunde ha blivit en riktig stjärna igentligen om inte annat min stjärna.

När jag var ledsen kom han o tröstade mig. När barnen var ledsna tröstade han dem. Han var grym på att söka kantarell o många gladde vi med en korg den enda säsongen vi fick. Det var Ove som fick mig att bli intresserad av lydnadsträning o framförallt sök vi tränade varje dag innan det tråkiga inträffade o han var så himla lättlärd.

Men idag har jag ju min älskade Tolla som är supergo o har tokigt mycket energi,trist att hon fått sin artros bara och vi nog inte kommer kunna tävla mer,men roligt har vi ändå.

O lilla Busan som är mer än vuxen fast man kan tro hon är unghund. En egensinnig impulsiv o orolig själ som är så himla go.

Tror de hade älskat Ove också om de fått ses....

 
 
Ingen bild

Isabelle

19 juli 2015 18:11

Men, fy fy fy, man blir bara så ledsen av sån här läsning för man vet själv hur enormt hemskt det är att ta bort en hund som inte levt färdigt åldersmässigt :-( Men, i vissa lägen så måste man ju hjälpa någon som faktiskt inte kan hjälpa sig själv. Det är ju våran rätt som människa.. Och det är mycket lättare att säga till andra att inte ens tänka eller fundera på om man gjorde rätt eller inte för det gjorde du helt klart, men vet själv hur man kan vrida och vända på saker ibland :-( Ja, du har ju Busan och Tolla och de får dig ju absolut att få bra, men en hund kan ju aldrig ersätta en annan hund på det sättet. Man saknar ju den som är borta så himla mycket ändå <3 Men, man kan skingra tankarna med hjälp av de andra <3

Monica Englund

19 juli 2015 20:02

Saknaden är enorm samtidigt som jag är så otroligt glad att jag har haft honom,han lärde mig otroligt mycket! O ja jag gläds åt dem jag har nu samtidigt som jag är livrädd att sista dagen med dem ska komma o det gör den ju tyvärr förr eller senare :-( men siktar på senare :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Ovido - Quiz & Flashcards