tollarbus

Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Monica Englund - 2 juni 2015 21:17

Denna dag lär jag minnas ett tag....
Upp o hoppa för att börja jobba 5.30 visste dagen skulle bli lång eftersom jag skulle susa iväg till Örebro o hämta en begagnad mtb jag hittat,nästan 4 timmar i bil alltså..
Jobbet var som vanligt men vid 10 tiden ringer mellangrabben Linus helt förstörd... Han blev inskjutsad till stan för att göra körkortsteoriprovet men på tsv hittade de inte honom :-( en timme senare på körskolan konstaterades att nåt gått fel med bokningen o denna dag o nästa när uppkörningen skulle vara var förstörda :-(..
Som tur lyckades de fixa teoriprov till i morgon i grannstaden o uppkörning senare i veckan :-)
Men stackars Linus,missade 2 praktikdagar o får fler nervösa dagar...

Så när jag skiftar av 'gubben' får jag höra att bilen jag ska åka med inte startat på fm,men batteriet är laddat o bara att åka... Funderar på att ta den andra men då måste bilen hängas på kroken o får inte plats i koffert!!
Linus övningskör dit i den nybadad bilen,gpsen snurrar oss runt i hela Örebro men till slut kommer vi rätt, köper cykeln baxar in den i bilen o ska åka o äta innan hemfärd, men livlös bil :-(

Jag är superkissnödig så vi knallar till en affär som lånar ut personaltoan :-)) handlar dricka o lite choklad,knallar tillbaka till bilen. Planen är att försöka rulla igång den,men det går ju inte den är för tung :-(
Får bli bärgare som kommer o startar oss :-) undras vad det kommer kosta..

När bilen är igång gasar vi på,runt runt i Örebro igen,fy hundan för gps som bara irrar runt...

Många timmar senare sitter jag i soffan o dricker kaffe,har en fin cykel men det vetifan om jag inte tjänat på att köpa en ny i Norrköping istället för en begagnad i Örebro?? Men då hade jag inte haft så mycket att berätta :-) men hoppas morgondagen håller sig riktigt lugn o vanlig :-))

Ovido - Quiz & Flashcards