tollarbus

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Stockholms mässan

Av Monica Englund - 15 december 2014 20:52

jag skulle verkligen inte åka dit i år,inte för att viljan inte fanns utan tidsbrist MEN sen så hände saker som gjort mig mycket deppig och ledsen o när så Pernilla pratade om att hon ville åka pratade jag med gubben o vi omstrukturerade så jag o Pernilla fick söndagen på mässan ?

Hämtade henne tidigt för att hinna titta på lite vorstar i utställningsringen kollade lite lydnad och freestyle käkade köttbullesmörgåsar o lussebulle. Lyssnade på Marie söderströms föredrag om träning med hund Eva Bodfält hade ett himla medryckande föredrag efter Marie om samspelet människa o hund,mycket intressant. Sen fortsatte det med Lillemor Edström (tror hon heter så) om att lyckas i tävlingslydnad,också intressant men sen var klockan över 12 o hög tid för shopping ?.
Blev hundgodis back on track bädd massor med foderprover till träning grönläppad mussla till Tollas artros istället för vanliga glykosaminet och tittade på många fina hundar.
Trötta i fötterna bänkade vi oss vid finalringen 15.00 för att titta på invigningen framförallt där den eminenta Louise och hennes Kite medverkade ?

Trötta o nöjda kunde vi sedan lämna Älvsjö o åka hemåt igen ?

En himla rolig dag i trevligt sällskap ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Skapa flashcards