tollarbus

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Nära skjuter ingen hare....

Av Monica Englund - 25 februari 2013 06:38

O nu har datorn varit helt knäpp så den långa varianten får utebli men den korta ska ni få...


Katrineholm rallylydnad avanceradpremiär men Tolla och Busan i fortsättningsklassen.

12,30 banvandring i avancerad 12,45 banvandring fortsättning start nr 2 i fortsättning och 17 i avancerad.

Jag var allmänt snurrig och toknervös Busan ofocuserad som vanligt och den fina känslan med henne lyste med sin frånvaro


På protpkollet       1p nos 3p ff x 2   alltså 93p    Snygg bakdelskontroll


Det var mycket snälla poäng tycker jag o vi kan ju såå mycket bättre....



Snabb omladdning ut med Busan i bilen värma upp Tolla med läggande under gång sidbyten 360g höger på höger sida och så jävla nerös..... Honnören var sittande på höger sida och vi som inte tränat honören alls nästan.

Jag glömde mitt i alla nerver att min hund inte är hundra färdig för klassen och sista träningarna har hon varit ofocuserad och splittrad,men här kommer det..

skylr 3 sitt höger sitt blev -10 JAG min idiot tog ju ett steg

skylt 10 sitt ett steg höger sitt   Tolla följde inte med i steget och det blev -10

skylt 13 helt om från varandra ja det blev pos -3 o bris -3 (det var snällt)

skylt 15 vägran   Eftersom frestelsen var framför och hon redan vid skylt nr 2 hade vindat in den höll jag henne tillbaka lite för mycket och det blev vägran

Kommentar fint läggande fint flyt o följsamhet


69 poäng och jo jag är nöjd MEN JAG MIN IDIOT hade jag hållt ordning på fötterna vid skylt 3 hade vi varit godkända.....

MEN Tolla var med mig och jätteduktig på höger sida o högersnurren på höger som vi tränat på så länge o varit så svårt det funkade ju:-)


Vet inte när vi tävlar igen men det blir inte i ridhus för den där jäkla sanden är hemsk......
   
  

 
 
Jennie

Jennie

25 februari 2013 21:52

Grattis till fina rundor! Du ser, inget att vara nervös inför. Ni kan ju det här!

http://www.tollarna.weebly.com

 
Ingen bild

Anna

28 februari 2013 18:42

Va duktiga ni är !!!

 
Petra

Petra

3 mars 2013 19:06

Så himla fint :) ser fram emot fortsättning...

http://www.tollcas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Ovido - Quiz & Flashcards