tollarbus

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Rallylydnad för hela slanten

Av Monica Englund - 28 oktober 2012 07:07

Ja nu är alla våra planerade tävlingar för året slut och det blev en hund klar för avancerad klass men en hund som har minst 2 starter i fortsättningsklassen kvar,inte riktigt vad jag hoppats alltså men så är det....


Tolla har nu fått titeln RLD F ochså och ska alltså starta avancerad när vi tränat färdigt o det kan ju tatid för högerhandling är inte helt lätt  


Vi har ju tävlat 4 helger i rad och Tolla blev godkänd på dem alla

29/9  i Gamleby blev ju 84p


9/10 Kumla Tolla löper och är lite allmänt off men 84p(ett litet sketet sättande som är tack vare lynadsfoten rök 10 p på) komentar: Bra jobbat! Positiv matte


14/10 Finspång/Norrköping med en höglöpande Tolla fixade vi 81p trots nosande och allmänt seg Tolla och mycket stora störningar Komentar:  Hunden något okoncentrerad matte jobbar bra! Träna vidare


21/10 Katrineholm sista dagen i löp men inte i sitt vanliga "skick" Tyvärr kom hon inte med mig i starten utan tittade bort det "kostade"3p men 95p och en 3dje placering var kanonkul avslutning i klassen..

Komentar:  Fina snurrar!Bra jobbat   Helhet=strul vid startskylt


Tolla är väldigt med och tycker rallyn blir roligare o roligare känns det som så nu tränar vi på och försöker få till högerhandlingen till våren,men det är klurigt  Jag är iallafall mycket nöjd med hösten s tävlingar med henne även om det var jobbig med löpet samtidigt så klarade vi det ju bra.


Så över till min Busunge  Hon gillar rallyn visst skitkul,MEN vi har focusproblem... Måste träna på störningar störningar och störningar. Hon kan momenten men är inte helt med mig utan kollar på annat.

Gamleby gick ju helt okey med 80p


Kumla var hon med till skylt 5 som var sitt spring då ballade hon ur,tappade focus och gick utanför banan ,alltså diskad  


Finsp/Norrk  Där var ju som sagt mycket störning,fick jobba arslet av mig för att hålla henne på banan,skylr 6 sitt stå gå runt var precis vid ett tält med dommaren i när vi var på väg fram kom en vindpust o hon blev rädd när tältet blåste upp så ställandet blev inget av minus10. näst sista momentet var hoppet och funktionärerna satt bredvid och hon var väldigt nära att springa till dem men jag fick henne kvar på banan men detkostade 3p så en massa annat nos och ett par pos så  68p. Men den tävlingen är jag nöjd att hon var kvar på banan och jag själv var snabb när hon tänkte sticka till funkisarna men jävligt retrligt med 2 p från godkänt

Komentar: Något ofocuserad hund matte jobbar på bra! Träna vidare


Katrineholm Ja tyvärr sista tävlingen för i år och den som hon var minst focuserad på,var som ett helt maratonlopp att få med henne runt men hon var kvar på banan denna gång också. Frestelsen bara den kostade 13p så nos och fys o bris hon var rätt så off...

Komentar: Matte jobbar på jättebra men hunden något disträ för dagen.Träna vidare


Känns skit att sluta så men nu tränar vi på som planerat med avancerade momenten samtidigt som parker och parkeringar kommer att se mig o Busan mycket i vinter för planen blir att så fort som möjligt 2013 starta och få fortsättningsklassen klar med henne och då är det focus och uthållighet som gäller....


Så blir det lite focus på att sköta mig också  går just på utredning för högt blodtryck och det är verkligen högt men pendlar också. Så konditionsträning ska både hundar och matte få. Tolla ska jag beställa tid hos rehab för en genomgång innan hon får springa vid cyckeln igen för jag är orolig för hennes rygg sen fallet från sängen.


Igår hade vi äntligen en strålande höstdag som kameran kunde komma med på promenaden,men svårt med alla skuggor här kommer dock ett litet urval på mina älsklingar  

                 

 
 
Ingen bild

Anna

1 november 2012 12:47

Vackra bilder på vackra tjejer! Grattis till titeln!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Skapa flashcards