tollarbus

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Monica Englund - 1 oktober 2012 07:12

Lördag morgon for vi iväg tidigt,0535 satt vi i husbilen för att vara i norrköping 06,00 för en kort rastning och vidare färd i Cattis bil till Gamleby.

Cattis o Quincie startade i nybörjarklassen och den gick först. En rak och bra bana med språng i en 270g sväng och sitt/stå den största svårigheten för flera hundar var att dommaren och skrivaren valde att sitta inne i "ringen".

Q blev störd och var inte med som hon brukar men de fick 96p och delade 1priset med 3stycken   


Så fick vi då ut banskissen för fortsättning,ett litet jubel inom mig frestelsen var inte med men språng även här i 270g och sitt/stå  och första skylten var sitt,stå gå runt det är lurigt. Frestelsen är mitt stora enskilda problem med Bus så det var skönt att slippa eftersom jag varit lite dålig i veckan och inte klarat av att träna i princip någonting,så har jag ju vilat Tolla också...


Ja ja Busan var först ut av våra som nr 10 fyy hundan vad nervös jag var.....

Men Busan var med in på plan och kändes bra när vi starta Sitt stå gå runt blen sen så två nos i dubbelslalom sen funkade till sitt stå i språnget det blev sen sned fys bris (-8)  skylt 10 Sitt lämna kalla in blev sen o fys(-2) o skylt 12 sitt sittframför högeringång sitt blev bris(bris)


Hon hoppade mot mig ett par gånger i belöningsfrustration men nästa tävling provar vi med att INTE ha västen på  Men 80p och en 11plac känns helt ok eftersom vi inte tränat färdigt klassen riktigt  


Nr 13 var Cattis o Tassa med Tassa vet man aldrig för hon går igång på fronter snurrar och språng och då blir det svårt men denna gång kom det bara lite pip från henne så full pott blev det för dem GRATTIS  


Så var det Tolla som nr 16 inte mindre nervös nu....

Skylt 1 blev ff   oro(-6) skylt7 sen sned(-2)  o skylt 11 hoppet  vägran(-5) Jag mitt nöt slänger antagligen ut hela armen aldeles för mycket för hon tror hoppet är längre bort  

Men men 84p o 9 plac är jag nöjd med


Busans kommentar

Arbetsvillig hund med mycket energi. Akta hoppandet


Tollas kommentar

Trevlig hund med mycket energi.Synd på hopptrassel


Så med fyra startande hundar i bilen och fyra godkända resultat var det idel glada miner i bilen  


I veckan ska det tränas INTE NOSA O HOPPA PÅ MATTE med Bus   och fronterna var förskräckliga på båda två ställandet måste befästas de snygga raka som funkar på träning hoppet måste vi få till så Tolla går rätt för det var retliga poäng med en hund som är med så bra som hon.

Så tror jag att det slog igenom lite på båda hundarna att matte varit så gott som död torsdag o fredag   Men vi fick bra poäng trots allt och är nöjda o glada och jag vet vad jag måste träna till nästa gång.

Det värsta problemet som ligger i vår väg är ju fortfarande nerver,mina nerver.........



Ovido - Quiz & Flashcards