tollarbus

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Min lilla Tolla....

Av Monica Englund - 26 september 2012 08:57

I fredags åkte jag från jobbet i fullständig panik,Tolla hade hoppat ner från sängen och lade sig ner o bara skrek.... När jag kom hem möttes jag av en orolig o vimsig Bus men Tolla låg kvar på golvet o bara skakade  

Fick en tid på Valla och bar in henne i bilen o drog iväg med en stor klump i magen,livrädd tänk om hon brutit något hon ville ju inte röra sig alls.

Väl framme så lyfte jag ut henne från bilen och då ställde hon sig o tog ett par steg.

Vetrinären kände o klämde på henne reflexer i tassar o ben var helt ok men när hon tog på ryggen flämtade hon till och fortsatte flämta. De uteslöt att det var något brutet utan mysklerna som fått en smäll istället,pust en lättnadens suck gick genom kroppen  

Men så nästa diskution skulle hon vila och få inflamationshämmande eller bara vila? Vetrinären trodde inte på inflammation så vi valde bara vila MEN om hon över helgen inte visade tydliga förbättringar så skulle jag höra av mig och få ett recept iallafall. Men det behövdes inte  


Vi tar det fortfarande lite lugnt inga hopp eller springa och leka för en ruch o det kan vara kört igen. Koppelpromenader och bara skonsamma övningar för henne så har vi köpt ett backontrack till henne som hon får ha en stund i taget.

 Kommer ta det varligt med henne hela veckan men på lördag är det tävling igen och då ska hennes belöning bli att leka med kompisarna   det kommer hon att älska.

Bara hon inte får ont igen min lilla gumma.......................

 
 
Ingen bild

Lena, Tuva och Atla

26 september 2012 18:02

Så skönt att det inte var något brutet. Det värsta är alltid att inte veta och kanske vänta på ett hemskt besked. När det händer hundarna något så förstår man vad otroligt mycket dom betyder för en. Mina damer mår bra. Mamma Tuva fyller snart 11 år. Det är faktiskt svårt att tro. Hon är så pigg och fin fortfarande. Lycka till på nästa tävling och Tolla kryar säkert på sig.
Kramar från oss i Brunflo

 
Jennie, Phoenix och Dice

Jennie, Phoenix och Dice

27 september 2012 06:28

Vad otäckt! Otroligt skönt att det gick bra. Kram till Tolla

http://www.tollarna.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Ovido - Quiz & Flashcards