tollarbus

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

RLD N har även Busan nu :-)

Av Monica Englund - 3 september 2012 14:13

Före sju styrde vi kosan mot Valdemarsvik o cup biabädd där Busan skulle starta Nyb A och Nyb B och Tolla  i fortsättning för första gången.

Nervös som bara den och väntan blev ganska lång till första start som var näst sist pga en löptik(var lottade sist) Banan var inga konstiga svängar utan en ganska rak bana med fronter och framförallt ställandet som alltid blir så himla snett  

Många fina rundor fick vi se härlig glädje i de flesta och en som verkligen fastnade i mitt minne var Isabelle med sin bernersennen Drömma en alldeles lysande premiärstart med 95p tror jag det var,alltid kul att se stora hundar för tror allt att de små är allra flest trots allt.


Så till mig o Busan jag var så nervös att jag fick lite blackout(när sjutton ska man lära sig) så starten blev tyvärr endel nos o snett men dommaren var väldigt snäll i sin bedömning och vi slutade på 92p och 10plac av ekipage 17


 

Sen snabbt som attan ladda om och ut på banvandring och starta som nr 1


Denna runda var Busan med mig på ett annat sätt och min känsla blev mycket bättre MEN hon hoppade mot fickorna och busade lite så kopplet kom mellan benen. Men mest stolt är jag över avslutet här med sitt spring och skylten efter var långsamt tempo och jag kunde hålla ihop henne till vi kom ut.

94p och 5a av 17 :-)



 

Men så kommentarerna på protokollen de värmde.

På första står Mycket snyggt och på andraSnyggt jobbat


När prisutdelningen var skulle de fota från 5e placering så vi stod o väntade på det och helt plötsligt ser jag att de startar nästa banvandring som jag ska gå...... HJÄLP tur Pernilla var med mig hon tog hundarna och gick med Busan till bilen och Tolla fick komma tillbaka för vi var nr 3


Tolla blir ju lite låg av mina nerver och när vi gick in på plan fick jag peppa järnet för att få med henne men det gick inte många skyltar till jag bröt,ja gjorde jag rätt eller inte fan vad jag grämer mig för först trodde jag hon ville ha kattmaten i frestelsen men hon missförstod mig nog.... Se själva



 

Men när alla kört fick jag låna banan och körde till jag kommit förbi frestelsen och hon gick kanon,vad jag gjorde vid hindret var istället för att säga ut hopp sa jag bara hopp och då var hon klockren och när vi gått genom frestelsen fick hon jättebelöning så jag hoppas hon också lärde sig nåt,för det gjorde jag  


Men nästa tävling behöver jag ju bara lära mig en enda bana och det känns ju bra :-)



 
 
Anna

Anna

9 september 2012 12:31

Grattis till dig och Busan !

http://annaochpepzi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Ovido - Quiz & Flashcards