tollarbus

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Monica Englund - 24 juli 2012 15:37

Ja äntligen är det semesterdags  fyra härliga lediga veckor att njuta:-)


Här har vi sedan sist även firat två födelsedagar 28 juni Bus bidde 3 år och dagen till ära blev det glass o paket och en häärligt lång promenad med bad.

I lördags blev min lilla ummagumma Tolla 5år och eftersom jag arbetade ända till klockan 16 blev jag väldans glad när kompisarna ville ta en cyckeltur på kvällen så 3 människor och 7 hundar tog sig en mil i skogen med fika halv vägs. Pernilla hade fixat hundkakor och tosca till oss människor och lite mumsig melon och tillomed vädret var bra  


I början av juli var vi i Gränna en hel och just den helgen var det rallylydnad där och vem kan motstå det??? INTE JAG men i efterhand så kan jag konstatera att det inte var bästa dagen att tävla med sisådär en 400 staffar som skulle ställas ut  

Busan var start nr 2 i en hemskt snurrig bana(man kan ifrågasätta om det verkligen kan räknas som en nybörjarbana faktiskt ska försöka få in skissen sen så ni får se)men men det var minsta bekymret för hund nr 1 bestämde sig för att kissa i mitten av banan ungefär och inget att hälla på fanns det  så jag med en nosig vovva blev lite nervösare än vanligt och var helt borta Att vi på skylt 4 eller 5 dessutom fick kopplet mellan framtassarna gjorde det ju inte lättare Så när jag konstaterade att vi fått 69p blev jag mycket snopen och en jävla poäng som fattades   Kommentaren från dommaren  charmig hund  kändes ju lite kul iallafall


Ja bort med lilla Bus till husbilen och ta med Tolla klockan var ju fortfarande inte ens 8 på morgonen o Tolla är den trötta typen men tröttare än vanligt. Rastade henne och gick mot tävlingsområdet som började kantas av många staffar och ett flertal lät verkligen som de var ilskna och Tolla blev hemskt låg och det i samband med mina tävlingsnerver blev väl spiken i kistan,Tolla var inte med mig alls   hon var jättesvår att få med sig så de 64p vi fick förvånade mig också.


Ingen bra tävlingsdag alltså men jag kan konstatera att jag gick rätt i en svår bana och lyckades bättre än jag väntat mig med Bus och Tolla var hemskt störd och obekväm med staffar runt sig.


Sen blev det slappa i sol vid husbilen och äta mjukglass  


Så laddar vi för nya tävlingar men matte behöver bättre på sina nerver en hel del  



Ovido - Quiz & Flashcards