tollarbus

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Monica Englund - 28 maj 2012 10:41

Ja en lydnadstävling där Tolla har cirkus för sig själv går väl an MEN inte två  och ifredags var det än värre än sist...

Blev helt plötsligt plats för hund 7 och uppåt eftersom förare till hund 2 lade plats i ettan och jag gick in med en ofocuserad Tolla som var i stress vilket gjorde att hon reste sig men stannar kvar ett par meter från stället genom hela platsen så där nollade vi...Dessutom stod dommaren för mig nästan hela tiden så jag inte såg henne så jag var rätt frustrerad när jag lämnade planen.

Men jag skulle ju tävlingsträna då och kommer in med en ganska okey linförighet(7p) men sen blev det inte ett rätt utan Tolla körde sitt eget rejs   det jobbigaste blev fjärren i sista skiftet satte hon igång att stormskälla och jag fick henne inte att lägga sig ner.....


Så jävla frustrerande och jobbigt jag gick av planen och kände mig som en jävla pajas inte alls roligt önskade verkligen man bara hade kunnat sjunka genom jorden och slippa vara där. Hon kan alla moment klockrent MEN nu vet hon att på tävling kan hon göra lite som hon vill och då är det enkla att vara pajas för matte är ju så konstig stel och nervös  


FYY BUBBLAN nu måste jag verkligen tänka till i träning och försöka träna med så många olika människor som möjligt med komendering på alla möjliga platser helst där jag blir så nervös som möjligt.

Äre nån som har bra tips då tar jag tacksamt emot dem...............



Ovido - Quiz & Flashcards