tollarbus

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Rallytävling nr3

Av Monica Englund - 14 maj 2012 07:50

Söndag morgon åkte vi iväg rätt tidigt mot Eskilstuna tillsammans med Cattis och hennes Micha o Tassa. Vi kom fram i god tid och bestämde att tältet skulle upp för solens skull vilket visade sig vara ett mycket klokt beslut..


Första banvandringen på nybörgare för mig och samtidigt skulle alla(över 30st)gå på fortsättningsbanan och där skulle ju Cattis starta Micha så ut o knalla banor  


Nybörjare var mycket snurrar och tempoväxlingar bla sitt spring mot en 270 g sväng och det misstänkte jag skulle bli problem för mig med att hundarna kunde ta skylten också  

Busan var hund 13 och först av mina idag igen vilket kändes sisådär,hon var stressad och det kändes lite jobbigt hon hade behövt coola ner sig lite men men sköt bort de tankarna och gick efter banvandringen bort mot lite tränings skyltar och övade på dilemmat sitt spring 270g,som jag misstänkte Busan rundade skylten men efter tredje försöket visste jag hur jag skulle göra med henne och hoppades det skulle funka. Fortsatte med lite sitt stå och det verkade funka idag   

Då gick vi fram mot banorna och tränade lite på kontakt och INTE nosa men Busan var lite off men men in på plan och göra vad vi kunde  

Snurr vänster snurr höger och spiralen var de tre första skyltarna och där hade vi redan tappat 9p på sträckt koppel o nos

Så kom långsam och fram sitt höger ingång  och jag glömmer hålla långsamt tempo de första stegen frammåt men kommer på mig och räddar lite poäng   men ytterligare 8p fattigare så är vi på sitt spring 270g och klarar det med -3p (hon kan inte låta bli att nosa på skylten) sen går allt bra utom sitt stå där hon lägger sig  jar fattar nada men önskar vi hade filmat för det var nog mig det berodde på och svor lite för då visste jag att vi missat 70 poäng strecket igen....Men men vi skötte oss fint på resten för inget mera avdrag


Resultatet blev 64 poäng och i protokoller står       Matte jobbar fint(det känns bra) lite ofocuserad hund(det stämmer Busan var inte riktigt med mig idag  men vi jobbar vidare)


Tolla var hund 21 och först in efter andra banvandringen så omedelbart Bus var klar tog jag Tolla och tränade samma som Bus vill inte hunden ska runda skylten och fick göra lite på samma sätt som Busan. Även Tolla blev det kontakt och INTE nosa innan vi äntrade plan.


Vid spiralen nosade hon tyvärr o kopplet blev sträckt-2

Sakta fram där sträcktes kopplet och snett sittande -4

sitt stå blev -1(rör sig)

sen kom "katastrofen" när jag sätter henne framför för 123steg bakåt ser hon en tollare på kortsidan gå upp i skogen och blir helt paralyserad  jag knäpper med fingret slår lite på låret och då kommer hon på sig men är seg och lite för långt ifrån så 6p ryker där   


Men men 86p och en 11 placering är helt okey tycker jag i protokollet står


Fin kontakt Snygg bakdelskontroll Matte hjälper bra


Jag är himla glad för det positiva vi fick i protokollen,det värmer gott och gör att man känner sig lite nöjdare.



Cattis då och hennes hundar Micha först ut och vilken runda  100 poäng och klassvinst igen. Micha är verkligen en rallyhund.


Tassa var bland de sista i nybörjarklassen och skötte sig kanon 89p Tassa är en väldigt het hund och var trots det ganska kontrollerad idag men när vi tittade på protokollet undrar vi lite om det är rätt?? För det hon fått avdrag för tyckte vi var korekt utfört och där hon borde fått avdrag för att hunden slog i en skylt stod inget??

Men men godkänt och Cattis lyckades med vad hon hoppats på,få tredje och sista kvalpoängen i klasserna på sina hundar  O det gick ju kanoners GRATTIS




 
 
Jennie, Phoenix och Dice

Jennie, Phoenix och Dice

16 maj 2012 07:18

Vad mycket rallytävlingar ni verkar ha! Här finns det nästan inga alls:( Bra jobbat och grattis till Busans bästa (?) poäng hittills och Tollas uppflyttningspoäng!

http://www.tollarna.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Skapa flashcards