tollarbus

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Monica Englund - 7 maj 2012 07:15

Igår var det så dags igen,uppe med tuppen och susa iväg för att anmäla innan 08,00 på Valdemarsvik BK.

Anmälde oss först och tittade sen på banan OO HERREGUD tänkte jag då synd jag anmält mig annars hade jag nog åkt hem det var en himla krånglig bana. Två dubbelslalom i kanter väldigt nära kantbandet och i mitten fanns båds spiralerna väldigt lätt att gå fel i banan. Men men jag gaskade upp mig och tänkte att nu ska vi träna hjärnan för det är ju huvudsyftet  så in o gör ditt bästa kärring.....


Hade med mig ett par åskådare redan på morgonen(de stod för en underbar catering och bra hjälp att hålla hundar) så efterson Busan gick som hund 12 var det banvandring ett först och Tollas var 27 och först efter 3e banvandringen. Under den första banvandringen förstod jag av dommaren att här var det ingen lekstuga utan en tass utanför markeringen var diskning  tur man inte haar för stor hund tänkte jag MEN Busan som nosar och drar iväg lite hur skulle det gå? Jaja sluta bekymra sig och tänka på hur banan såg ut istället och vart man skulle komma vidare till nästa skylt,mycket att hålla reda på.


När Busan o jag kom ut på plan hade jag ju nosningar och koppeldarag men hon var med bra bitvis. Tyvärr tappade jag 10p för att jag gjorde bort mig i vänster spiral och ytterligare 10 när jag glömde sätta henne i front vänster ingång sitt och ytterligare 10 när jag gick för nära skylten i tysksvängen så hon gick runt skylten och 3 poäng är förarfel på fram ett två tre bakåt. Men resultatet blev 49p och jag är nöjd ändå. Här kommer Busans film


När det var Tollas tur kände jag mig ganska lugn men så fort jag gick in på plan kom alla fjärilar  tillbaka


Tolla var inte heller med mig riktigt utan det blev väldigt mycket nosningar och koppeldrag men endast en övning fel och det var tysksvängen som hon också tog med skylten på. Så gick jag för nära i en spiral och hon snubblade på konan -3 och ett förarfel i front ett två tre steg som blev -3 MEN vi klarade oss precis på 70 poäng  


Tollas film



Vi var 38 startende och Tolla hamnade på delad 17e plats och var den sista med kvalificerande poäng  alltså 18 stycken som "klarade sig" ytterligare 13 st som hade poäng och 7 stycken underkända tyvärr och tror de flesta av dem blev diskade.


Däremot så knep min träningskompis första platsen på 98 poäng trote en för "het hund" kanonbra.

Med sin andra hund i fortsättningsklassen gjorde hon en perfekt runda och fick 100poäng  


Så jäkla duktiga  


Vad vi märkte på många hundar var att de blev väldigt nosiga och somliga låga och när vi pratade med de från Valdemarsviks klubben förstod vi vad det var,det går tydligen mycket vilt över planerna.


Men men jag är glad åt att få kvalpoäng med en hund och min Busa hon gjorde bra ifrån sig det var matte som stod för de största felen hon var mindre nosig än sist och följde bättre. Så nu måste vi göra klurigare banor och jag behöver mycket grejer på plan för att få störningen. Så nu tränar vi vidare till nästa söndag då är vi påt igen

och satsar järnet  



  
 

Skapa flashcards