tollarbus

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Dålig taiming:-(

Av Monica Englund - 31 mars 2012 08:44

Idag var dagen vi skulle åka till Jönköping för MH med Busan MEN den lilla fröken tyckte det var mycket lämpligt att börja löpa istället   så ett nytt datum får vi allt kolla på....


Den goda nyheten nu är att trots att hon löper är hon fortfarande mycket träningsvillig vilket hon verkligen inte varit de andra löpen utan då bara varit "trög och såsig". Två gånger har vi varit hos Maggan och hon är en mycket inspirerande person för mig. Känns lite jobbigt att hon löpte dock för finns ju en hane med och vi är då på olika sidor av planen och löptikar får träna i tikskydd vilket Busan inte är riktigt förtjust i. Jag vill ju inte riskera ett ärevarv runt planen mot hanen utan tränar mest i koppel vilket stör oss lite.

Vi petar med positionen på fotgåendet och lite bättre går det.

De långa sträckorna och uthålligheten måste tränas med och där föll en polett ner för mig igår när jag o kompisen tränade,tur jag har henne också  Så nu jäklar tränar vi fotgående...

Tandvisningen hon sitter ju kvar och visar tänderna utan protest men hon ser väldigt obekväm ut och det blir ingen 10a med en petig dommare så där har vi fått ett tränings sätt som vi ska använda till annan hantering också. Busan gillar ju inte att andra tar på henne om hon inte "bjuder in" men det ska vi se om vi inte kan rätta till  

Så tog vi en titt på läggande under gång också och förutom transporten såg det bra ut.


Så har jag o Tolla startat en rallykurs och på första tillfället hann jag nästan ångra att jag anmält till 21april redan,känns som vi har såå himla mycket kvar men igentligen är väl det mesta "pet" men ett moment som är jättesvårt är sitt/stå. Tolla kan stå men inte från fotposition till ställande bredvid mig och under tävling ska jag dessutom hålla i ett koppel  hur ska det nu gå... Men men hoppas den skylten inte är med....

Tolla har svårt att behålla "nos mot nos"positionen med mig när man ska gå 1,2,3steg bakåt också så måste vi "taighta till"vänster svängarna också.

Så det värsta av allt hennes matte ska komma ihåg skyltarna  


Men sen är det kanske inte så jättestor chans att vi kommer med de 21e heller det ska bli 45 starter och tror det var 107 anmälda i nybörjarklassen så vi får väl se och hur sjutton ska man göra om den ena kommer med men inte den andra,det är ju måånga mil att åka den dagen. Ja ja ett ställningstagande man får ta sen...


Här har ju våren tittat fram ordentligt så igår tog jag upp klövar och blod från frysen och då var det tvunget att komma snö  fyy bubblan vill inte ha snö nu.......



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Skapa flashcards