tollarbus

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Monica Englund - 14 mars 2012 11:25

 

              Tolla fick starta med uppletandet,bra fart bra grepp och hittade både nära och långt ut    

     

                               Sen fick honn hoppa upp på en sten och "modellera"lite

   

 Härsiga Busan fotar man inte lika lätt själv men hon skötte uppletandet bra ända tills hon bytte föremål nr 3  men då lade jag ut alla föremål igen och såg till att hon inte bytte   

         


I eftermiddag ska vi göra nåt jag väntat lääänge på  Busan och jag ska gå tävlingslydnad för Maggan(ja alla tollarägare vet väl vem Maggan med Trubbel och Trassel är och jag tror många flera känner igen henne från freestyle tävlingar m.m)  Jag hoppas hon kan hjälpa mig med fotgåendet speciellt för det får vi aldrig fason på känns det som och jag vill börja tävla med Busan också  


Ja tävla kommer vi ju göra(om vi inte blir bortlottade) har anmält både Busan och Tolla till rallylydnad 3 st tävlingar 21april,6maj och 13maj. Ska bli spännande att prova och jag hoppas det kan hjälpa mig med mina tälingsnerver på sikt för man lär inte klara en rallybana utan att tänka  


Så ska jag försöka starta Tolla några gånger i lydnads2an i vår men måste få lite säkrare plats först innan jag vågar. Så frustrerande när man ser att hunden tycker det är såå himla läbbigt och bara piper...Men vi tränar vidare  



Skapa flashcards