tollarbus

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Monica Englund - 29 januari 2012 11:20

Från att vara en flexikoppel hatare av stora mått måste jag säga att idag är jag tvärtom  


Tolla som nu är i höglöp och normalt väldigt nosig är nosigare än nosigast så jag svalde stoltheten och köpte ett flexi som idag på morgonen provades ordentligt. En 7.5 km promenad som brukar ta ca 2 timmar med många tvärnitar i kopplet vi går på vägar hela tiden öven om vi på halva sträckan aldrig möter en bil finns risken att nån ska komma och Tolla om hon är lös stannar lääänge o snosar så henne håller jag kopplad medan Busan bitvis är lös för hon håller sig inom 10 meter och kommer omedelbums. Idag tog sträckan 1.5 timme och inte ett enda stopp för när Tolla snosade fick hon snosa lite men kom med när jag gick,ja lite drag i kopplet blev det första biten men efter en stund kom hon på konceptet  

Tror faktiskt hon tyckte det var lika bra som jag enda problemet är ju att det är så himla klumpigt att hålla i men det är väl en vanesak och jag lär ju inte använda det så himla mycket utan det blir ibland när vi ska gå just den promenaden och på löptik   


Igår var vi däremot ute i skogen i flera timmar,uppletande blev det med lite annat upplägg. En smal korridor med många saker långt ut till Bus focus på INTE BYTA GREJOR,det gick kanon  


Tolla som vill ut på djupet fick dem nära och henne måste jag få in snabbare för hon vill gärna fortsätta leta,hon fixade det allatiders också  


Så blev det kompisprom en stund och uppletande för de hundarna som skötte sig minst lika bra och en omgång till för Bus det gick kanon då med och så även för Tolla...


En allatiders bra träningslördag blev det  

Skapa flashcards