tollarbus

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Monica Englund - 14 januari 2012 21:15

Ja inte har jag haft någon minsta lilla lust att blogga,visst händer det saker alldeles förskräckligt mycket ibland men inte sånt man så gärna skriver om....

Ibland tar de tråkiga o jobbiga sakerna som ställer till det i livet över och inget känns just då så roligt även om det som hänt var för sig inte är så värst farligt men nu är det nytt år och nya tag  

Har startat året med ganska många arbetsdagar och är man dessutom förkyld just då och man ska gå ute mycket av arbetspasset tar det på krafterna men jag har även startat året med många långa promenader,jag måste komma i form så jag kan matcha mina hundar   för en sak som "gubben min" säger ibland är väldigt sann även om jag inte gärna erkänner det....Om jag tog hand om mig själv lika bra som hundarna vore jag i ett riktigt bra skick(skulle definitivt inte vara en tjockis med ont i kroppen)så ut o gå "flåspromenader"varje dag o inte såna där lite "flummiga" som det gärna blir ibland   och att mörkret är här ska inte få hindra mig utan pannlampan på huvudet o ut i skogen även på kvällen,men jag är lite för feg för att gå själv så bara om jag får med mig någon blir det av.


Hundarna o jag har även varit på ett sök vilket vi ju älskar alla tre   Vi körde med focus på framslag och Tolla skickades dessutom genom ett riktigt brötigt område för att öka hennes svårighetsgrad lite. Tolla har lite svårt för framslag medan Busan grejar det kanon. Busan vänder supersnabbt med rullen medan Tolla "segar" lite. Jag måste bli bättre på att hålla isär hur jag ska göra med dem var o en för det är ganska otroligt vad olika hundar kan vara  


Vi har även kört uppletande och där måste Tolla koppla på näsan tidigare så hon får grejerna på nära håll ligger de på bortre halvan av rutan plockar hon in dem på nolltid men nära är riktigt jobbigt för henne.

Busan har ju lite jobbigare att gå ifrån och ut i rutan så hon får föremål långt bort istället och igår var hon riktigt riktigt duktig  


Så till nyåret...förra nyåret hade vi jättejobbigt med en väldigt raketrädd Busan men efter mycket träning med cdskivan blev nyåret helt ok. Jag skyndade hem från jobbet för att hinna ut i skogen en sväng så de fick springa och kom hem i mörkret när raketerna redan var igång det höll på från 16 till ca 02 och Busan kunde tillomed gå ut o kissa när det smällde utan större reaktion. Jag kastade godis till dem under kvällen och det tog inte lång tid för dem båda(Tolla inget rädd någonsin)att söka kontakt så himla skönt för Busan var ju så rädd att hon inte kunde äta förra året,ser det som en stor seger  Men tänk en kväll med människor som gör tvärtemot man säger kan skrämma en hund så illa  


Nä ni nu har jag skrivit lite på det nya året iallafall men nu måste jag sova för upp med tuppen o åka till jobbet och jobba 10 timmar på bangården men sen är det FRIVECKA    HÄRLIGT


Ovido - Quiz & Flashcards