tollarbus

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Monica Englund - 4 juni 2011 19:35

  Tolla svalkar sig i dammen,det räcker gott säger hon       Medan Busan föredrar att leka med slangen :-)                      

Av Monica Englund - 4 juni 2011 09:49

Igår var det dags igen för Tolla o mig i denna hemska värme  solen gassade o Tolla dreglade nåt fruktansvärt för det var så varmt.Dessutom är hon skendräktig  ALLT som piper och går att ta i munnen är hennes bäbisar  


Jaja,jag hängde inte läpp för det utan vi tuffade iväg till Finspång tyvärr ensamma jag o hundarna även denna gång..


I lottningen blev vi nr 5 av 6


Platsliggningen: Tolla var ofocuserad och jag fick göra dk på läggandet,hon låg kvar bra men när vi kollade mellan planket hade nr6 en rottis börjat gå mot oss,stannade efter några meter och stod länge så.Tolla blev nervös och efter ca halva tiden hördes nåt från publikhållet och hon satte sig snabbt upp,kollade in dem o vände ryggen till rottisen och gjorde lugnande signaler. Alltså 0 p

Men det positiva var ju att hon stannade på stället


När vi gick av planen kändes det verkligen pisss,som vi tränat och hon har inte strulat med platsen alls sen vi började med dold. På kursen i valla har tom cycklar med barn(hon älskar barn o vill till dem)åkt straxt bakom men hon har legat kvar men dags att leta rätt på en rottis kompis kanske för Tolla är tveksam med dem och tyvärr jag med sedan jag blev biten i vintras  


Jag försökte iallafall hitta nån slags positiv känsla och var bestämd med att fortsätta tävla,men att det ska vara så jävla nervöst trots man vet att 1a priset inte finns på världskartan längre  


Fria följet 6p snett sitt,dk,tappsr pos  (hon var inte med mig alls och en jäkla fågel retade henne)


Läggande 0p lade sig ej  (fattar inte vad som händer,träning funkar klockrent men tävling,näe. Min egen teori är att jag är så nervös och hunden inte förstår mig då och jag gör förmodligen nåt som jag inte gör annars.Önskar någon hade filmat åt mig)


Inkallning med ställande 8p ngt sent ställande (det tycker jag var snälla poäng för hon knatade på långt)


Rutan 6,5p går igenom rutan ,dkn (snälla poäng igen för jag använde minst 5 kommandon. Här fattar jag inte heller vad som händer,träning och träningstävling i valla sätter hon rutan så gott som hela tiden.I valla är det 10 or varje gång och mycket beröm,är det mina nerver igen  )


Apportering 0p släpper föremål,ingen avlämning (fattar nada,hon sprang förbi mig och runt o var allmänt larvig men å andra sidan släppte mina nerver här och jag berömde peppade henne bra inför nästa moment)


Hopp över hinder 10p (inga kommentarer men enligt hon satte sig snett vid mig)


Fjärren 10p (inga kommentarer här heller och jag måste säga att hon var kanom på det har inte sett henne göra det bättre men hon har inte tempot så med annan dommare hade vi kanske fått lite avdrag)


Helhet 7p Glad o pigg,tappar konc (huvudet på spiken)


Summa summarum 100,5p jag är sjukt besviken på mig själv  JAG vet att vi kan men jag vill ha hjälp med tävlingsnerverna,har ni tips så snälla ge mig dem.


Trodde det skulle kännas bättre efter att man tävlat lite men jag har blivit ännu mera nervös,knappt kontaktbar och svårt att tänka.Visst igår släppte det på de 2 sista momenten och vad jag gillar bäst med det är att Tolla fick visa att hon kan och hon tycker det är roligt med mig på planen när jag är mig själv..


Snälla ge mig tips   

Ovido - Quiz & Flashcards