tollarbus

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Monica Englund - 2 juni 2011 08:33

Ja måndag lunch till onsdag lunch har vi varit på ett läger  vårat träningsgäng åkte till Alla sporters center i Boxholm för att köra sök apportering lydnad och att umgås.

  Hela hundgänget    Liggande från vänster Tindra,Skorpan,Nezzie,Tassa,Pepsi,Quincie,Doris,Ba
mse



Sittande från vanster  Micha,Wilma,Tolla,Busan


Det blev mycket lek o bus på stora ytor,bad i den grävda sjön o vatten apportering förståss.

Söket blev inte av  för vi fick närkontakt av en stor tjädertupp,det var hans plats tydligen.

Vi hade hundarna lösa o vallade rutan så in med hundarna o en snabbfika figgarna på väg ut i rutan och Tolla värmde jag upp. Då hör jag från figgarna ett herrans liv om en tjäder,den stod o motade bort oss. Inget annat än stoppa Tolla i bilen igen och bort i rutan för att titta,en modig fotograf gick väldigt nära,typ 3 meter och den gick till anfall,hon vände o sprand men snubblade så jag kastade vattenflaskan samtidigt som jag skrek o då kom den av sig lite.

Vi bestämde att inte utmana ödet utan åkte utan mina snitslar,de hämtade vi nästa dag och då fick vi se den IGEN.....Men vi snabbade oss ta snitslar o dra..


Varmt o skönt blev det så vi föredrog lydnaden i inomhushallen,en sån skulle man ha tillgång till ehla tiden,vore ju toppen  


Lite grillning och pratstunder fick vi ju också tid till,mycket trevligt.


Tyvärr var jag dålig med kameran men lite hjälp fick jag så Busan i vattnet har jag några på men hoppas få flera bilder på mejlen






                 


Skapa flashcards