tollarbus

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Monica Englund - 27 maj 2011 22:22

Ja precis hemkommen med lite blandade känslor.Saker som är klockrent på träning funkade inte idag  men lite som jag gjorde är jag MYCKET stolt över  


Jag var så nervös att jag förstörde linförigheten o det blev total katastrof..

Men nu tar vi det från börgan....

Platsen 9p (nosar)

Linförighet6P(står,pendlar ,efter,bra språng) Språng har vi tränat massor där har hon alltid varit före

Läggande 0p (bra start,fin framföring,lägger sig inte m försöker lägga sig) Här har vi tränat massor på framföringen där hon varit långt fram men fattar inte att hon inte lade sig,det brukar hon göra och dessutom med bra tempo???Har aldrig tränat sättande under gång så varför satt hon????

Inkallning m ställande 6,5p (går långt,bra tempo,avslut)Ja det stämmer och dunk i matte på avslut

Sändande m ställande 7,5p(kraftigt DK) Ja nästan alla hundar gick åt vänster där en träpinne stod så även Tolla som aldrig annars missar rutan på träning men jag kommenderade höger och fick in henne i rutan  Yes hade hjärnan påkopplad o tjänade lite poäng det räddade kvällen för mig  

Apportering7p (bus,bra tempo,tar om) Bus brukar det vara eller lek om ni så vill men omtag brukar hon inte syssla med

Hopp sitt hopp 8,5p (snett,går lite,avslut) de hade lagt väldigt intressanta grejor precis bredvid som hon kollade in i hoppet så nu ut med grejor på plan vid träning.

Fjärren 8p (dk sitt,avslut) fjärren har varit en liten nöt men med tanke på att tävlingsledaren sa åt mig att hunden ska ha stjärten på spånet och jag gjorde som hon sa är jag glad att det gick så pass bra som det gjorde  

Helhet 7,5p (trevlig,glad hund pigg och alert


144p andrapris och femteplacering av tio ekipage

Min känsla när jag gick av plan var katastrofdåligt på allt,men när jag fick veta att rutan blev så mycket som 7,5 och de poängen räddade faktiskt jag själv,det gjorde att jag kunde sträcka på ryggen för inte alla kan kommendera in hunden om den går fel. Om jag bara inte var så jävla nervös vet jag att linförigheten skulle kunna ge en 8a iallafall.Läggandet retar jag mig på med ett litet dk kunde vi fått ett 1a pris ju  

Men nu ska jag focusera på det som var bra o resten tar vi med oss att öva på  


Vi var ju på hemmaplan igentligen men tyvärr har jag inte varit på denna sedan vi tävlade lydnad i höstas i åska o ösregn för det är agilityplan,det var nog dumt och något jag måste tänka på i framtiden.Planen jag tränar på är ju bruksplanen och där tävlar eliten och trean,gud vad lätt att vara efterklok  men jag är glad o nöjd ändå..O vet ni Busan kunde ligga passiv hos mig o Tolla jättelänge med massor av hundar och liv runtomkring,det gjorde mig skitglad med. En klubbkamrat påpekade faktiskt hur duktig hon blivit sen sist och det är bara 14 dagar sedan hon såg henne o då var hon odräglig.


Nu ska vi sova för i morgon bitti är det jobb,natti

Skapa flashcards