tollarbus

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Vi gjorde det:-)

Av Monica Englund - 14 maj 2011 21:32

Ja äntligen fixade Tolla o jag uppflyttning i söket  

Vi åkte iväg redan kvart över 6 i morse för samling på hemmaklubben(Söderköping)kl 7 sovit dåligt och extremt nervös matte  efter de 3 gångerna vi "torskat" hade jag blivit hemskt nervig tydligen så var det ju länge sedan vi tävlade sist.


Tre sök ekipage och fyra spår var det,en liten nätt skara,jag fick start nr 2 och söket var först.

Jag var så nervös att jag trodde jag skulle svimma när jag klev över stammen och klockan börgade ticka.Tolla kände av det och var låg och tryckt av mig men trots att jag tyckte hon hade uruselt tempo och jobbade i slowmotion fick vi 10p av båda dommarna  


Blev en väntan innan budföring förståss men inte så länge utan redan 9,20 var det dags och vi fick full pott även där  


Så platsen,sist i höstas hade vi ett elände med platsen och har tränat väldigt mycket ensamma på det men inte så mycket i grupp,men full pott av båda dommarna  

Sen kunde resten gå hur som helst och det är där jag bommat förut eftersom jag själv inte hållt ihop nerverna men idag fick vi tillräckligt med poäng

Linförigheten var katastrofal pga mig men fick 6,0 resp 7,5

Framförgåendet strök vi

platsläggande  ganska ok (vårt problem vi jobbat på är transporten hon är långt fram men inte idag) 8,5 resp 9

inkallning 10 resp 10

apportering 9 resp 8,5   leker med apport och snett sättande

Hopp 7,5 resp 8 (islag rejält på uthopp hon hamnade väldigt snett säkert halvmetern åt sidan men med ett litet litet dk hoppade hon ju tillbaka)  


Alltså blev poängen 269 resp 274 och slutpoängen 271,5 och var klassvinnare


När vi sprang ut från plan hade vi världens kontakt och Tolla ett helt annat focus för jag var AVSLAPPNAD

Förresten vi har ju haft problem med pip vid plats och inkallning men inget idag vi har även tränat på övergången till språng march för hon var långt fram men inte idag    Så lite nytta har träningen gjort men mina jävla nerver måste hållas i shack.

  


Efter tävlingen blev det promenad vid göta kanal och en stor mjukglass delad på 2 hundar och en matte


Så har vi fått nyheter om Tollas syster Maya hon fick ett gäng puppisar igår  

GRATTIS Maya

 
 
julia sw

julia sw

14 maj 2011 21:57

Hej vilken fin blogg :)
Skulle vilja be dig om en liten tjänst, om du skulle vilja gå in på den här länken: http://visadintalang.se/fotobidrag-av-julia & rösta på mitt bidrag.
Tävlingen slutar idag 24.00
Kan tänka mig att länka dig för besväret, Ha en fortsatt bra dag :)

http://juliasw.se

 
Jennie

Jennie

14 maj 2011 21:59

STORT GRATTIS! Det är ni väl värda:) Är så glad för din skull:)
Kramen

http://www.tollarna.se

 
Anna

Anna

14 maj 2011 22:35

GRATTIS GRATTIS!!!!! Fan va kul! Nerverna de ställer till för oss med men det går ju ändå!
KRamar

http://annaochpepzi.blogg.se

 
Maria

Maria

16 maj 2011 07:59

Ännu en gång stort grattis, duktiga ni var :-) kram från Maria och Ace

http://www.utzi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Englund - 27 oktober 2018 21:56


Min älskade lilla Tolla 3 långa dagar har vi varit utan dig... Saknar dig då otroligt men jag vet det var det bästa för dig! Är så tacksam att haft dig,vilken lycka den där dagen när vi åkte o hämtade dig,som jag väntat o längtat o du var så himla ...

Av Monica Englund - 6 juni 2018 21:24

Länge länge sedan sist! Mycket har hänt o livet blir sig aldrig likt igen,men bättre hoppas jag!! Efter sisådär 26 år tillsammans med Roger har vi gått isär,jag hundarna o ?lille? Janne flyttade in i lägenhet för drygt en månad sedan,vilken omställn...

Av Monica Englund - 28 januari 2017 23:55

Kanske är lite drastiskt men lite så känns det!! Ni vet vi är den typiska familjen som först gjort lite knasiga "affärer" så det blivit knapert i kassan,man sparar lite här o där jobbar över o får några extra kronor att spara,eller inte!! För då möt...

Av Monica Englund - 13 december 2016 09:52

Första tanken när jag läste att bauhaus inte kommer sälja fyrverkerier var verkligen BRA.... Mina egna åsikter är att visst kan det vara vackert att se men det är helt onödiga pengar, kommunen, olika föreningar och i större sammanhang där det är väl...

Av Monica Englund - 24 november 2016 18:38

Tolla ser frisk o fin ut för sina 9.5 år och trots sina svårigheter i benen är hon enl veterinären i mycket god form :-) åå vad skönt att få höra det :-) I urinen finns inga kristaller det är kanon men en liten slemklump med några bakterier på, skit...

Skapa flashcards