tollarbus

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Monica Englund - 15 april 2011 12:47

på att blogga   Men tiden räcker helt enkelt inte till  


Busan har slutfört sin (och min förståss) apporteringskurs och jag har fått kläm på en hel del av våra(läs mattes)problem vid apportering.


Busan har påbörjat superlydnadskursen som är störningsträning på olika platser och jag måste säga att hon är bra på mattefocus iallafall  


Tolla ska få gå en tävlingslydnads kurs dår man väljer 2 lydnadsmoment varje gång och utför dem tävlingsmässigt och får hjälp att komma vidare,ska bli kul och nyttingt för mina nerver  


Ungarna hade förra helgen bandycup så söndagen spenderades i Linköping och mellan matcherna tränade jag hundarna.Ett par timmar vandrade vi i Valla fritidsområde och tittade på alla sjöfåglar och hästar och var bara passiva,supernyttigt.Vet inte om hundarna eller jag var tröttast när vi kom hem efter att varit borta sen 7 och hemma straxt före 4a...


Lydnadsträning på bruxan med både Cattis och Anna har det med blivit och lite apporterings sök i skogen.


Ikväll kommer vår stora son Tobias hem igen efter nästan 2 veckor i Finland med skolan(istället för praktik var de i en finsk skola och på Finska kraftverk och kollade osv) ska bli skönt att få hem honom igen  


Nä ni nu måste jag rusa iväg till jobbet(strålande sol en hel helg och då ska jag vara på jobbet  )


Ha det bra   

Ovido - Quiz & Flashcards